معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۱۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۵ هزار و ۶۶۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۹۷۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۴۴۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۷۹ هزار و ۲۴۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۲۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته رضائیان زاده، با بستری ۵۴ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هشت هزار و ۲۱ نفر رسید.

به گفته این مقام مسئول، همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۱۵ هزار و ۸۱۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۳۷ هزار و ۹۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۰۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۴۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۶۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار