معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: از ۲۸ فروردین‌ماه ثبت اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان آغاز شده است.

 حسنلو بااشاره به آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در همه دوره‌ها از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

او با اشاره به نحوه ثبت‌نام، گفت: مردم می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان در شیوه فردی، والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

حسنلو می گوید: در شیوه گروهی نیز مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

او گفت: والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، از روز ۲۸ فروردین تا میانه‌های خردادماه اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان  گفت: ثبت‌نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از تیرماه آغاز می‌شود.

حسنلو گفت: امکان اصلاح سفارش برای مواردی که ممکن است دانش‌آموز به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود است، وجود دارد و در زمان مشخص این دسترسی به افراد داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.