آرمان قلی‌پور دشتکی هنرمند فیلمساز، تندیس چهره سال هنر انقلاب استان چهارمحال و بختیاری را دریافت کرد.

جشن هنر انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان چهارمحال و بختیاری در سالن بلاغ شهرکرد برگزار شد.

آقای قائدی رئیس حوزه هنری در این مراسم با اشاره به اینکه امسال ۶ هنرمند خبره استانی در بخش‌های مختلف نامزد دریافت عنوان چهره برتر هنر انقلاب شدند، گفت: معیارهایی، چون افتخارات کسب شده در سال ۱۴۰۰، اثرگذاری آثار تولیدی، توجه به خلاقیت و نوآوری و نگاه نو به زیست‌بوم چهارمحال و بختیاری از جمله ملاک‌های انتخاب این هنرمندان است.


بیشتر بخوانید


شاید برخی از این نخبگان هنری ارتباط چندانی با مجموعه حوزه هنری نداشته باشند، اما به دلیل آنکه برای تحقق هنر متعهد تلاش کرده و آثار ماندگاری را عرضه کرده‌اند در زمره نامزد‌های چهره سال هنر انقلاب قرار گرفتند.

امید است بستر معرفی هنرمندان شاخص استان در سال‌های آینده نیز فراهم شود و افراد بیشتری در جمع چهره‌های برتر دیده شوند.

همچنان راه زیادی برای ترویج و توزیع آثار تولیدی هنرمندان استانی و معرفی مطلوب آنان به جامعه، پیش روی متولیان فرهنگی و هنری قرار دارد، برای این منظور حداقل‌هایی، چون فراهم شدن فضا و مکان مناسب و اختصاص اعتبارات نیاز است.

در نظام بودجه‌ریزی استان نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و هنری شکل نگرفته و لازم است این نگاه تغییر کند تا جهش مناسبی در این حوزه روی بدهد.

قائدی با گرامیداشت یاد حمید علیدوستی و نقی بلالی از نویسندگان فقید چهارمحال و بختیاری گفت: علیدوستی به واسطه نوشتن رمان «بُرشکن» و کسب نشان قلم زرین و کار‌های هنری دیگری که از او به یادگار مانده است در جمع چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان قرار گرفت و بسیار بهتر است که از زحمات هنرمندان در زمان حیات‌شان قدردانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار