کلاهبرداری از شهروندان به بهانه فروش محصولات آرایشی

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: فردی که بادرج آگهی های دروغین در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ موسوی گفت: یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به پلیس، مدعی شدند که برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرامی مراجعه و پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخگوی تماس آن‌ها نیست.

او می‌گوید: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: متهم با راه‌اندازی کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامی با درج تصاویر محصولات آرایشی برند‌های معروف به بهانه طرح‌های تخفیفی، شهروندان را ترغیب به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، قبل از ارسال کالا کرده است.

سرهنگ موسوی گفت: مردم به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

اوبا بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت می‌باشند، گفت: با افرادی که بدون داشتن مجوز‌های قانونی و با تبلیغات اغواکننده اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از طریق فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا زنجان بابیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی دور از انتظار نیست، گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.