مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل ۲۲۷ پرونده تخلف از اصناف در قالب طرح نظارتی ضیافت، ویژه ماه رمضان خبرداد.

سید مرتضی مدنی گفت: طرح نظارتی ضیافت با هدف نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر، خرما، زولبیا و بامیه همزمان با ماه رمضان از ۱۴ فروردین در خراسان رضوی آغاز شده است.

او گفت: در این طرح ۱۱۵ گروه گشت نظارتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر بازار نظارت داشته و با متخلفان برخورد می‌کنند که تا ۲۸ فروردین ، ۲۵۵ بازرسی در استان توسط این گشت‌ها انجام شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: در این بازرسی‌ها برای ۱۳۴ واحد تخلف ثبت شد و ۱۹ واحد نیز تذکر گرفتند.

مدنی گفت: تاکنون ۲۲۷ پرونده برای اصناف متخلف استان تشکیل و در این نهاد رسیدگی شده است که ارزش ریالی محکومیت آن‌ها سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۳۵ ریال است، به سایر پرونده‌های تخلف نیز به سرعت رسیدگی خواهد شد.

او گفت: رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی، در حوزه‌  سازمان تعزیرات حکومتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.