روزه خواری در ملاء عام زیبنده مردم مومن قزوین نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وضعیتی که در زمینه روزه خواری آشکار در ماه رمضان در سطح شهر دیده می‌شود زیبنده مردم نیست و برای برخورد با این پدیده باید قاطع عمل کنیم.

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در  جلسه بررسی طرح پیشگیری و مبارزه با روزه خواری و هنجار شکنی در ماه رمضان گفت: رمضان فرصتی است تا به مراتب تقوای بالاتری برسیم و انسان اگر دستورات و فرامین الهی را اجرا کند، آثار آن در زندگی شخصی و اجتماعی وی دیده می‌شود.

 تکلیف روزه از واجبات است و هر چقدر انسان‌ها در عمل به تکالیف شرعی کم توجه باشند، مشکلات ما بیشتر می‌شود و این قانون الهی است و تغییر نمی‌کند.

مسئولان باید مسئولیت خود را بدرستی انجام دهند و جدی‌تر و قاطع‌تر به وظایف خود عمل کنند، زیرا وضعیتی که در زمینه روزه خواری آشکار در ماه رمضان در سطح شهر دیده می‌شود زیبنده مردم نیست و برای برخورد با این پدیده باید قاطع عمل کنیم.

شرایط امروز ما زیبنده جامعه اسلامی نیست و شاید دچار تفریط شده ایم و وضعیت را رها کرده ایم که این هم پذیرفته نیست.

 باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم و این وضعیت زنگ هشداری است که به وظایف خود عمل کنیم.

 از تلاش انجام شده از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی سپاسگزاریم، ولی در مقابل برخی دستگاه‌ها نیز کوتاهی کرده اند که باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: البته شاید در دستگاه قضایی هم کوتاهی شده باشد و منکر آن نیستیم، زیرا دستگاه قضایی نیز از باب پیشگیری وظایفی برعهده دارد، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها نه خودشان به جلسه آمدند و نه نماینده فرستادند در حالی که جایگاه مهمی در این زمینه دارند.

 اگر مسئولی در اجرای قانون و انجام وظایف محوله کوتاهی کرد باید با برخورد شدیدتری روبرو شود و در دستگاه قضایی نسبت به کوتاهی مدیران در مبارزه با روزه خواری در ملاء عام بی تفاوت نخواهیم بود.

 این کار گروهی است و همه باید مشارکت کنند تا به نتیجه برسیم، زیرا تنها با هم افزایی و تعامل می‌توانیم کار‌ها را جلو ببریم تا جوابگوی مردم و خداوند باشیم.

با روزه خواری در خودرو‌های شخصی و تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی باید برخورد شود و انتظار داریم نظارت لازم از سوی پلیس صورت گیرد.

قداست فریضه الهی باید حفظ شود و خودمان هم در بررسی میدانی رصد خواهیم کرد تا قانون اجرا شود، زیرا تخلف از مقررات جمهوری اسلامی جایز نیست و گناه محسوب می‌شود.

پلیس در جرایم مشهود بایستی برخورد قانونی داشته باشید، زیرا روزه خواری جرم است و فرقی با دیگر جرائم ندارد و در این زمینه نیازمند برخورد جدی و قانونی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار