دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: حدود ۱.۴ میلیون نفر در استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

دکتر سیدجلیل موسوی با ابراز نگرانی از کاهش استقبال مردم استان از واکسیناسیون طی هفته‌های اخیر گفت:تا روز گذشته بیش از ۶ میلیون و ۵۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است اما یک میلیون و ۳۷۴ هزار نفر از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در استان، هنوز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند که رقم بسیار بالایی در این بخش است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی  می گوید: از مجموع ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار نفر جامعه هدف دریافت دُز سوم واکسن کرونا در آذربایجان غربی فقط ۴۳ درصد اقدام به دریافت این دُز کرده اند که نسبت به نیاز جامعه برای ایمنی زایی بسیار کم به نظر می‌رسد.

به گفته این مقام دانشگاهی در افراد بالغ، ایمنی زایی دُز اول تقریباً هیچ، دُز دوم حدود ۳۰ درصد و دُز سوم ۷۰ تا ۹۵ درصد است.

موسوی گفت:  از جمعیت هدف ۴۲۵ هزار نفری کودکان ۵ تا ۱۱ سال در آذربایجان غربی نیز، ۳۳ درصد نوبت اول و ۱۳ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی می گوید: این آمار نشان می‌دهد که ۶۷ درصد نوبت اول و ۸۷ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده اند و عامل اصلی آن هم، کوتاهی و سهل انگاری والدین در مراقبت از فرزندان است.

وی : البته میزان واکسیناسیون روزانه به کمتر از دو هزار دُز رسیده است که امیدواریم این روند اصلاح شود.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور ۳۵۷ هزار و ۳۵۵ نفر از مردم استان آذربایجان غربی به این بیماری مبتلا شده اند و ۷ هزار و ۵۶۴ نفر نیز جان خود را ازد ست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.