معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا دو میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۶ هزار و ۹۶۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۲۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۲۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۸۲ هزار و ۳۸۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۹۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته رضائیان زاده، با بستری ۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هشت هزار و ۳۱ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۱۸ هزار و ۷۲ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۵۲ هزار و ۳۳۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۴۸۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۶۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۷۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار