فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۰ سوداگر مرگ، هلاکت یک قاچاقچی و کشف ۲ تن و ۳۰۰ کیلو گرم مواد افیونی در شمال و جنوب استان خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله موادمخدر توسط سوداگران مرگ به شهرستان "زاهدان" دست یافتند.

او گفت: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، شب گذشته اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سمند در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در یکی از محور‌های فرعی منطقه "کورین" زاهدان بودند، شناسایی و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت:  سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس بدون توجه به اخطار‌های صادره به سمت عوامل انتظامی تیراندازی و پس از ساعتی درگیری شدید بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس خودرو‌های حامل مواد مخدر را رها و با استفاده از تاریکی شب به ارتفاعات اطراف متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در نهایت با اقدام به موقع مأموران، ۵ نفر از قاچاقچیان به همراه ۳ قبضه سلاح کلاش و ۸۵ فشنگ جنگی دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های به جا مانده از آن‌ها یک تن و ۳۶۵ کیلو مواد افیونی، شامل ۷۶۴ کیلو گرم حشیش و ۶۰۱ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری گفت: روز گذشته در عملیاتی دیگر در شمال استان و طی درگیری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زابل با اعضای باند مسلح قاچاق مواد افیونی ضمن به هلاکت رسیدن یک سوداگر مرگ و دستگیری یک قاچاقچی دیگر، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ توقیف و یک قبضه اسلحه شکاری به همراه ۱۷۵ کیلو گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به عملیات شب گذشته تکاوران پلیس در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در درگیری مسلحانه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر با قاچاقچیان مسلح در یکی از محور‌های روستایی آن شهرستان ضمن دستگیری ۴ سوداگر مرگ و توقیف ۲ دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در پاک سازی محل علاوه بر کشف ۳ قبضه سلاح کلاش با ۴۳ فشنگ جنگی ۷۶۰ کیلو مواد افیونی شامل ۵۳۵ کیلو تریاک و ۲۲۵ کیلو حشیش کشف شد.

او با اشاره به کشف ۲ تن و ۳۰۰ کیلو گرم مواد افیونی در تمامی عملیات‌های روز گذشته پلیس استان  گفت: مأموران نیروی انتظامی در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با مواد افیونی به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار