فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک و مسلحانه تکاوران انتظامی در شمال و جنوب استان با عناصر قاچاق مواد افیونی خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌ هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق مواد مخدر برای جابجایی و انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد که با برنامه‌ ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان شناسایی و تکاوران انتظامی شهرستان‌های"گلشن و مهرستان" در جنوب و شهرستان"زاهدان" در شمال استان به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند محموله مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: اعضای این باند قاچاق مواد مخدر که با یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ و یک دستگاه وانت نیسان به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که با آتش پر حجم ماموران انتظامی، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و برجا گذاشتن محموله مواد مخدر از محل متواری می شوند.

او گفت:  در این عملیات طی تعقیب و گریز چهار سوداگر مرگ دستگیر می‌شوند و تکاوران انتظامی ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو در بازرسی از خودروها و در ادامه از محل و مخفیگاه قاچاقچیان مقدار ۲۴۹ کیلوگرم حشیش، ۳۴۱ کیلو و ۵۸۰ گرم تریاک به همراه ۹ کیلو و ۴۷۸ گرم شیشه کشف کردند.

سردار طاهری گفت: در این عملیات تعداد ۲ قبضه سلاح کلاش، ۱۴۵ عدد فشنگ جنگی، یک عدد بی سیم دستی نیز از مخفیگاه قاچاقچیان کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار