معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به بیش از ۳۲۱ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۴ شهر در خراسان رضوی خبر داد.

غلامرضا صیادی گفت: بیش از ۳۲ روستا در شهرهای فریمان، گناباد، جوین، تربت جام، تایباد، بجستان، درگز، فیروزه، کلات، نیشابور، خوشاب، خواف، قوچان و چناران به خدمات امدادی نیازمند بودند که در این شهرستان‌ها در مجموع به ۳۲۱ نفر امدادرسانی شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران حوادث جوی در ۱۴ شهر،۳۲ روستا، خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر رهاسازی بیش از ۲۷ خودرو گرفتار به ۳۲۱ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

صیادی گفت: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۴۳ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد و در این عملیات‌ها ۲۸ دستگاه خودرو کمک دار، ۴۸ دستگاه موتور پمپ و ۶ دستگاه کف کش بکارگیری شد.

او گفت: ۲۶ تیم عملیاتی شامل ۱۲۵ نفر پرسنل و نجاتگر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان مشارکت داشتند، در این مدت ۱ دستگاه چادر امدادی بیش از ۴۳ بسته غذایی ۲۴ ساعته  -۳۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته توزیع شده است .

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: باتوجه به وجود آبگرفتگی همزمان چند روستا وشهرک گناباد بلافاصله یک تیم پشتیبان از شهرستان بجستان به استعداد ۳ نجاتگر، یک دستگاه خودروی امدادی و ۴ دستگاه موتورپمپ به مناطق آسیب دیده شهرستان گناباد نیز اعزام شده است.

او گفت: روستا‌های درگیر سیلاب شامل دولت آباد ، یحیی آباد، چنار، چهاربست، قلعه نو، عشق آباد، مند، بهاباد، بیدخت، نوغاب ، دشت عباس آباد، محمد آباد ، برغمد، ابراهیم آباد، بهمن جان علیا، کلاته زینال، جزگ،  سلیمانی و قره گل عشایر میباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.