روسیه نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن را تحریم کرد

روسیه علیه ۶۳ شخص ژاپنی از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور تحریم‌هایی اعمال کرد.

وزارت امور خارجه روسیه، علیه ۶۳ شخص ژاپنی از جمله مقامات دولتی، روزنامه نگاران و اساتید دانشگاه‌های ژاپن، به دلیل «لفاظی‌ها نادرست علیه مسکو» تحریم‌هایی اعمال کرد.

به گزارش رویترز، در فهرست تحریم شدگان نام فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه و نوبو کیشی، وزیر دفاع و سایر مقامات این کشور به چشم می‌خورد.

طبق گفته وزارت امور خارجه روسیه، به دنبال اعمال این تحریم ها، افراد مذکور اجازه ورود به روسیه را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت.
این در حالی است که ماه گذشته وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد توکیو در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ شخص و ۲۸ سازمان روسیه تصویب کرد. این اقدامات تحریم‌های اعلام‌شده قبلی را که به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین اجرا شده است، گسترش می‌دهد و شامل شرکت‌های آپولو، آر کی بریز (RK Breeze)، زیل ام (Zil-M)و پارسک (Parsek) می‌شود.

مقامات ژاپن پیشتر همکاری با بانک مرکزی روسیه را به حالت تعلیق درآورده بودند که در واقع به معنای مسدود کردن ذخایر روسیه در بانک ژاپن است. دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در ژاپن حدود ۳۳ میلیارد دلار برآورد شده است. ژاپن همچنین بسته‌های تحریمی متعددی را علیه روسیه، با توجه به شرایط جنگ اوکراین اعلام کرد و بیش از ۱۰۰ نفر از جمله مقامات و بسیاری از تاجران و نهاد‌های در روسیه تحت تحریم‌های خود قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار