یک مقام یمنی اعلام کرد با وجود آتش‌بس سازمان ملل و ائتلاف متجاوز به وعده‌های خود عمل نکردند و بیماران بدحال را به خارج از یمن نفرستادند.

رئیس کمیته عالی پزشکی یمن «دکتر مطهر الدرویش» فاش کرد که در مدت ۳۰ روز از آغاز آتش بس ۱۲ بیمار در حالی که منتظر پرواز‌های ادعایی وعده داده شده از سوی سازمان ملل و ائتلاف متجاوز بودند جان خود را از دست دادند.

 خبرگزاری یمن (سبا) به نقل از  این مقام یمنی نوشت: ائتلاف متجاوز با سرباز زدن از بازگشایی فرودگاه صنعا بر علی رغم انقضای نیمی از اساس آتش بس دو ماهه اعلام شده از سوی سازمان ملل مسیر ورود خروج مواد غذایی-دارویی و بیماران را بسته است.

او ممانعت ائتلاف متجاوز از اجرای آتش بس در خصوص فرودگاه بین المللی صنعا را جنایت شنیع علیه بشریت و زندگی دانست، زیرا وعده‌های دروغین و تعطیلی فرودگاه باعث مرگ تعدادی از بیماران یمنی شده است که بود با اولین پرواز تجاری به سوی فرودگاه به پایتخت اردن، امان، سفر کنند.

دکتر الدرویش تاکید کرد که دستکاری و عدم رعایت مفاد آتش بس کشور‌های متجاوز منجر به محرومیت تعدادی از بیماران از سفر به خارج از کشور شد و اعتبار سازمان ملل و کشور‌ها تجاوز به مردم یمن و جهان آزاد را آشکار کرد.

الدرویش با اشاره به کذب بودن ادعا‌های سازمان‌های بین المللی و لفاظی‌های آن‌ها در مورد انسانیت و کمک به غیرنظامیان بی گناه، سازمان ملل را مسئول اجرا نشدن آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز شد.

رئیس کمیته پزشکی از مردم آزاده جهان و همه سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا برای حفظ جان مردم و بیماران یمن مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و تسلیم دیکته‌های کشور‌های متجاوز و جنایت‌کاری آن‌ها علیه بیماران و انسانیت نشوند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند. جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار