پایش میدانی پوشش اینترنت همراه ۳۸ روستای استان فارس در سال جدید

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از پایش میدانی روستا‌های استان با هدف پیگیری و رفع مشکلات پوشش مکالمه و اینترنت همراه خبر داد.

حمید سلیمان پور با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زمینه رونق اقتصاد، اشتغال و برخورداری از خدمات آموزشی را در مناطق محروم و کمتربرخوردار فراهم می‌کند، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی که از وظایف اصلی دولت در راستای تحقق رضایتمندی عمومی است، نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ارتباطات در روستا‌ها اقدام کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در استان فارس نیز علی رغم مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی توسعه ارتباطات استان قرار دارد از جمله گستردگی و کوهستانی بودن استان، روند توسعه ارتباطات روستایی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است و بررسی وضعیت پوشش اینترنت همراه در روستا‌هایی گه دسترسی شبکه ملی اطلاعات برایشان فراهم شده نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

سلیمان پور گفت: در همین رابطه و از ابتدای امسال بازدید و پایش روستا‌های استان آغاز شده و تاکنون ۳۸ روستا واقع در شهرستان‌های ممسنی، کوهچنار، مرودشت، خرامه، داراب، قیر و کارزین، فیروزآباد، گراش، لارستان و شیراز توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس به صورت میدانی مورد پایش قرار گرفته و مشکلات پوشش مکالمه و اینترنت همراه در این روستا‌ها احصا شده.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: فهرست روستا‌های بازدید شده حسب مورد جهت ایجاد و ارتقای پوشش اینترنت و مکالمه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح USO ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار