سخنگوی دولت:

۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه می‌شوند

علی بهادری جهرمی گفت: دهک دهم جامعه قریب به ۲۸ برابر دهک ضعیف‌تر جامعه از یارانه‌ها بهره می‌بردند.

سخنگوی دولت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با بیان اینکه مطابق قانون، دولت مکلف بود دهک های پر درآمد را از دریافت یارانه به تدریج حذف کند، گفت: همزمان با عادلانه سازی پرداخت یارانه ها، دهک اول پردرآمد کشور یعنی جمعیت ۱۰ درصدی که پردرآمدترین افراد کشور هستند، از دریافت یارانه حذف شدند زیرا یارانه بر حسب طبقات متوسط و پایین تر جامعه تعلق می گیرد. 

وی با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان نسبت به حذف خود از یارانه بگیران و درخواست آن ها برای بازنگری اظهار کرد: ممکن است برخی اشتباهاتی در بانک های اطلاعاتی وزارت رفاه وجود داشته باشد و یا حساب شخصی یک فرد توسط فرد دیگری اداره شود که به همین دلیل باید شفاف سازی در این مورد صورت بگیرد و طبیعتا اصلاح صورت خواهد گرفت.

تاکید رئیس جمهور برای رسیدگی به درخواست های مردمی  نسبت به یارانه ها

سخنگوی دولت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به اعتراضات مردمی که یارانه به آن ها تعلق نگرفته است خبر داد و بیان کرد: رئیس جمهور تاکید کردند ظرف نهایتا یک ماه باید رسیدگی صورت بگیرد و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی مردم، نسبت به استحقاق دریافت یارانه بازبینی داشته باشند. 

وی با تصریح بر اینکه ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه می شوند، عنوان کرد: صرفا ۱۰ درصد بنا است که حذف شده بمانند. البته عده ای از مردم به دلیل فعال نبودن سامانه ثبت نام از سال ۱۳۹۳ برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اند، نتوانستند برای دریافت یارانه در این سال ها ثبت نام کنند و به همین جهت مشخص نشده که این افراد استحقاق دریافت یارانه هستند یا خیر. 

بهادری جهرمی با اعلام اینکه یک ماه نخست یارانه به حساب افراد واریز می شود، در عین حال گفت: البته امکان برداشت وجود ندارد تا بررسی صورت بگیرد و اگر مشخص شود اشکالی در بررسی فرد وجود داشته است، یارانه برای آن ها فعال و قابل برداشت می شود. 

سخنگوی دولت سیزدهم هدف گذاری اصلی در اصلاح اقتصادی را توسعه عدالت در پرداخت یارانه های دولتی عنوان کرد و افزود: پیش از این، هر کسی که وضع مالی بهتری داشت، امکان دریافت بیشتری هم از یارانه پیدا می کرد. دهک دهم جامعه قریب به 28 برابر دهک ضعیف تر جامعه از یارانه ها بهره می بردند. 

وی با ذکر مثالی بیان کرد: کسی که در هفته چهار وعده مرغ می خورد، چهار برابر افراد دیگر از یارانه بهره می برد؛ در حالی که این مسیر باید معکوس باشد و کسی که توانمندی مالی پایین تری دارد طبیعتا باید یارانه بیشتری دریافت کند. 

بهادری جهرمی با تصریح بر این موضوع که برای حذف دهک دهم باید داده های اطلاعاتی مختلف را مبنا قرار داد تا ارزیابی درباره وسع و توانمندی مالی یک خانواده چه میزان است، اظهار کرد: این خانواده با همدیگر زندگی می کنند و به همین جهت مبنای ارزیابی دریافتی کل خانواده است تا از خانواده هایی که توانمندی کمتری دارند حمایت شود.

با پرداخت یکسان یارانه ها ضعف در دهک بندی ها برطرف خواهد شد

وی افزود: هر کسی که نسبت به دهک بندی درخواست بازبینی داشته باشد، درخواست ها ثبت و رسیدگی می شود. البته ممکن است دهک بندی ها در طول زمان تغییر پیدا کند و امکان بازبینی باز هم وجود خواهد داشت. 

سخنگوی دولت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به امکان وجود اندک نقاط ضعف در دهک بندی ها عنوان کرد: دهک اول تا سوم مبلغ یارانه ای معادل ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و دهک های چهارم تا نهم میزان ۳۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه برای هر فرد دریافت خواهند کرد. بنابراین تفاوتی نمی کند که در دهک چهارم یا نهم قرار داشته باشید، زیرا در هر صورت مبلغ یارانه یکسانی دریافت می کنید. به همین جهت اگر ضعفی هم در دهک بندی های وجود داشته باشد، با این پرداخت یکسان برطرف خواهد شد و تنها دهک دهم، محل بحث خواهد بود. 

وی در پاسخ به گلایه پیامکی یکی از مخاطبین برنامه «رادیو گفت‌وگو» در خصوص گران فروشی به بهانه حذف یارانه ها اشاره کرد: تدابیر لازم در این خصوص صورت گرفته است. با اجرای حذف یارانه های چهار قلم، اعلام شد افزایش قیمت ها با تدریج صورت بگیرد. در این زمان با صف های خریدی مواجه شدیم زیرا مردم قصد داشتند کالاها با قیمت قدیم را خریداری کنند. همین امر سبب افزایش تقاضای مصرف شد در حالی که حتی ممکن بود آن خانواده ها به روغن و مرغ نیاز نداشته باشند.

بهادری جهرمی افزود: مجموعه های تولیدی درخواست داشتند یارانه ای که به روغن یا مرغ اختصاص داده شده است محاسبه شود و به حساب یارانه های مردم واریز شود و همه فروش ها به قیمت جدید صورت بگیرد تا مشکلات نیز بین خریدار و فروشنده به وجود نیاید.

به زودی ثبت نام جدید یارانه ها آغاز می شود

وی درباره سوال پیامکی یکی دیگر از شنوندگان برنامه درباره ثبت نام جدید یارانه ها گفت: از سال ۱۳۹۳ ثبت نام جدیدی متاسفانه صورت نگرفته است و این عقب ماندگی در این سال ها باید جبران شود. به زودی از طریق پیامک و لینک سامانه مربوطه، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند زیرا دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت کرده اند و چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند. در این مرحله مردم فعلا اعتراض خود را ثبت می کنند و در مرحله بعد به مواردی اعتراضی به صورت جزئی رسیدگی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
کالای دولتی،خدمات دولتی و غیره مال همه ست،نمیشه که دولت فقط موقع مالیات اون ده درصد رو ایرانی حساب کنه،همون طور که مالیات رو همه باید بدن پس یارانه مواد غذایی رو هم ،همه باید بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نباید به کارمندان دولت یارانه بدید چون اونها از بیت المال اندازه کافی میخورن
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه هرچی ادم دروغگوی بی صداقته !! شما که مندینین عارف و صادقید ولی پخش 21 میلیارد دلار ارز ترجیحی بین مردم بجز دهک یک و دو بسیار عالی میشد و راه مناسبی بود ولی غزه هم خرج داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عدالت شما بدرد خودتون میخوره .بیت المال را به یکی زیاد میدید به یکی کم و اسمش را گذاشتید عدالت .حالا دیگر باورش آسان هست که متاسفانه کشور اسم اسلام را برای تامین منافع مسئولانش یدک میکشد .زمان قدیم معابد بودند و کاهنان که البته از مسئولان ما راستگوتر بودند و به جنگ خدا و دین خدا نمیرفتند و تزویرشان کمتر بود اما دینشان دین خدا نبود و اکنون کاهنان به ظاهر مسلمان عادل که در لباس اسلام عدالت من در آوردی خود را به خورد جامعه میدهند.و خود را مسلمان و عادل معرفی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرچی میخواین بردارید فقط برید بذارید خودمون زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من و همسرم ازدواج کردیم یارانه به حساب خانواده ها میرود هرجا میرویم میگویند دولت باید سایت را باز کند و مشخص نیست چه زمانی باز شود. ما باید چه کار کنیم واقعا به این پول نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم چه اصراریه که کشور رو دهک بندی میکنید . طبق تعریف یارانه ، باید به همه تعلق بگیره حالا یکی دوست داره خرجش کنه و یکی نه . مگه حضرت علی نبود که به همه حتی معاویه به یک قسمت مساوی از بیت المال سهم میداد ؟؟؟؟؟؟؟ کاری کردن آدم روش نمیشه بگه یارانه میگیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی که یارانه اش قطع شده می گفت چرا به ما یارانه نمی دهند شاید بخواهیم به کسی کمک کنیم؟
در جواب این طرز تفکر می گم که من نمی خواهم که حقم رو به من کمک کنید. من نمی خواهم خوار کمک شما باشم. تازه از کجا معلوم که بگیری و کمک کنی؟

و اینکه لطفاً هم حقوق و هم یارانه رو بسته به مکانی بدید که طرف زندگی می کنه. توی شهرهای بزرگ خرج و مخارج گرونه. وقتی همه رو به یک چشم نگاه می کنید عدالت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جای تبریک و تهنیت دارد که توانستید 90 درصد جمعیت کشور را به سوی فقر وفلاکت هدایت کنید آفرین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای اینکه یارانه فقط به ایرانیان تعلق بگیرد // اتباع غیر مجاز بایستی سریعا از مملکت اخراج شوند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یارانه// کلاه گشادی بود که بخاطر گران کردن ارزاق و بروز کردن قیمت اجناس بر سر مردم گذاشتید // چرا حقوق ها را به روز حساب نمیکنید که نیازی هم به یارانه دادن هم نباشه
فک کردید// با گران کردن اجناس اتباع خارجی باز با همون حقوق قبلی کار میکنن // انها هم با گران کردن مزدشان از یارانه ملت استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
من وهمسرم شاغل هستیم (کارمند) دوستانی که در دهک بندی تصمیم گیرنده هستند اعداد و ارقامی رو میگن که انگار من نوعی با اونی که ماشین چندین میلیاردی سوار میشه خونه و درآمد آنچنانی داره یکسان هستیم . اصل کار درسته ولی اجراش با این روش مشکل داره . هزینه خانواده ها فقط خورد و خوراک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه بازنشسته با حقوق ۹ تومن رو کردین دهک دهم با یه ۴۰۵ لگن و یه خونه ۷۰ متری .
بعد یه گردن کلفت و میلیاردها ثروت هم بشه دهک دهم . خیلی خنده داره .
دولت سخنگو داره و متاسفانه سخنگوهای مروم کلشون رو کردن تو برف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابااینا کلا اطلاعات دقیق ندارد اگر کارت یارانه کار نکنه جزو نود درصد هستی الان نوشته گردش حساب شما در سال گذشته شش میلیون توامن خط فقر 11میلیون بگفته خودشون هنوز ملاک اینها سه میلیون سال 1395 نمیگن که بابا خودتون افزایش حقوق داشتید یعنی اره من جزو نود درصد هستم یعنی بین هر 10نفر من از نه نفرشون وضعیت بهتر جالبه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها حکومتی در جهان هستید که بجای اینکه سعی کنید فقرا تبدیل به اغنیا بشند تمام همت خود را گذاشتید که اغنیا را هم فقیر کنید. اگر جلوی این همه دزدی و فساد را گرفته بودید حالا داشتن خانه و ماشین که در کشورهای دیگه حداقل زندگی است در این کشور سقف زندگی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
شمال شهریا هر شب بساط جشن و جوجه اشون به را بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دریافت یارانه برای ۱۰۰درصد مردم ایران محفوظ است چون حق قانوی هر ایرانی است از جیب خودتون که نمیدید پول نفت ملی ایران است مگر اینکه خود شخص از دریافت آن انصراف دهد دولت حق ندارد یارانه کسی راقطع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغ تا كي ؟؟؟؟؟ خسته نميشيد از دروغ گفتن ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه احمق یه بازنشسته چی داره که شامل نشده وکلااطلاعاتش ازسامانه حذف شده چقدردروغ میگید.البته اونایی هم که شامل شدن زیاددل خوش نباشن به مرورحذف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مملکت رو به جایی رسوندید که باید به 90 درصد مردمش یارانه بدید تا از پس تأمین مایحتاج اولیه زندگیشون بر بیان. ننگ بر شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر نیست خودتونو جراحی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عدالت به هیچ عنوان بر قرار نیست .بنده کارمند دولتم .2تا بچه محصل دارم . ول خرجی نکردم .سفر خارجی نرفتم وبعد از 26سال یک خونه ویک ماشین پژو مدل 89 دارم ولی از سال 95یارانه نمی گیرم .الان در حالل حاضر در منزل ما نه مرغ داریم -نه گوشت داریم .نه روغن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظر من دولت باید سامانه ای ایجاد میکرد که هر کسی که یارانه می خواهد خودش ثبت نام کند اونا هم میدادن
خب معلومه اون کسی که پولداره و مرفه اصلا وقتش را برای ثبت نام یارانه 300 تومنی نخواهد گذاشت! باید دولت به خود مردم اعتماد میکرد تا اینقدر حرف نشنوه!
هر کسی لازم داره بیاد یارانه بگیره هر کسی نمی خواد ثبت نام نکنه !
موضوع نگاه از بالا به پایین دولت به مردم هست که مردم را بدبین به دولت ها کرده باید این اعتماد از دست رفته دوباره احیا بشه اینطوری که دولت داره کار میکنه یعنی به خاطر یه عده خاص کم که خیلی پولدار هستند و یارانه می خواهند بگیرند باید همه جامعه زیر تیغ تجسس اطلاعاتی از دارایی هایشان بروند یعنی بخاطر یک درصد 99 درصد جامعه باید هزینه بدهند کجای دنیا با مردمشان این چنین رفتاری دارند؟ و از همه مهمتر این همه هزینه سامانه ایجاد کنید برای ندادن یارانه به اون یک درصدی که ثبت نام میکنه؟
یا شاید هم مشکل جای دیگری است که این رفتارها مشاهده میشود؟ خدای ناکرده قرار نیست که مردم را از حقوق اصلیشون محروم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا از قدیم گفتن "از نخورده بگیر بده به خورده". بعضی از اونهایی که به قول شما مرفه هستند، حرصشون نسبت به مال دنیا بیشتر هم هست. ولی هستند افرادی که در عین نیازمندی از دریافت همین یارانه هم انصراف دادند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسانی از این نود درصد را میشناسیم .. که در دهک یازده هم هستند و زیادند .. به درون مردم بروید دهک بندی شما ظواهر را دهک بندی کرده نه واقعیت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بقیه هم ایرانی هستند.
ظلم و بیعدالتی و ناحقی تا کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارمندی که 9میلیون تومان حقوق با5سرعائله می گیرد شده دهک دهم ،متاسفم به این عدالت توخالی شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش اینا ملاک شون سه میلیون قانون سال 95 هست یعنی شما طبق سال 1395 ماهی سه میلیون حقوق بگیری به روز به روز هستند بعد جالب که رییس تعزیرات گفت به من دادن
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۰۷:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خبر خیلی بی مزه است. من و مادر و خواار و برادرام و دوستانم همه با داشتن یه زندگی متوسط رو به پایین همه مز اون ده درصد پول دار کشور حساب میشیم. دهک بندی تون من رو کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کار شما هیچ جای افتخار ندارد.مردم را فقیرتر کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ فرقی در یارانه دهک ۴ تا ۹ نیست !! در حالی که تفاوت سطح رفاه و درآمد ....
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید دهک بالا کاهش و دهک پایین افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
میشه بفرمایید فرق دهک ۹ با دهک ۴ در چیه وقتی هردو ۳۰۰ یارانه میگیرن ؟!!! این چه مدل دهک بندی کردنه خب یکدفعه میگفتید مشمول غیر مشمول دیگه دهک مفهومی نداره وقتی همه به یک میزان یارانه میگیرن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یارانه حق همه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اموالی که برای شما باد آورد هم حق مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی ۹۰ درصد جامعه را فقیر کرده اید ومی دانید مشمول دریافت یارانه هستند دیگر برای جمعیت اندک متمول نیاز به دهک بندی نیست به همان ده درصد هم یارانه بدهید یک سؤال از مسئولان دارم که چقدر حقوق می گیرند بهتر است هرمسئولی حقوق دریافتی خود را اعلام کند تا مردم بدانند افرادی که باعث فقرآن ها شده اند چگونه زندگی می کنندیارانه غیرقابل برداشت با ندادن یارانه برابراست مگر شما اجناس را گران نکردید که می خواهیدیارانه غیرقابل برداشت بدهید این چه منطقی است که شما دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اشتباه در دهک بندی زیاده. یکی پلاک ماشین ب نامش هست ولی ماشین فروخته حالا ب دلایل زیادی پلاک خریدار ب نام خودش نزده این ماشین جزع دارییهای فروشنده محاسبه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی من جزو 10درصد سرمایه داران مملکت هستم که یارانه من رو قطع کردن عجبا من کیم اینجا کجاست!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغگو چرا یارانه ما رو قطع کردین ما که نیازمند هستیم باور کنید به سختی خرج خونه رو تامین میکنیم بعد ما رو زدن دهک ده این چه دهک بندی انجام دادین از خدا بی خبرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مادر ما فقط یه خونه کوچیک تو این دنیا داره ولی یارانه اش رو سالهاست نمیدن و میگن گردش مالی اش بالاست و کار ندارن آیا این پولا مال خودشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما از حساب مادر گرامی برای کار دیگران استفاده می‌شود که گردش مالی زیاد دارد والا چرا یک زن خانه دار باید گردش مالی بالا داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جمع کنید این دفتر دستکتون را با این دهکها و اطلاعات علط وبی سرو تهتونو چطور اینجانب باز نشسته جانباز شدم جزو متمولین جامعه یعنی نمیدونید بازشسته ها چقدر حقوق دارن که باید یه سازمان تشکیل بدهید اخرشم با یه سری اطلاعت غلط یارنه ما را قطع کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
زود یعنی چه وقت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

مشکل حجم بالای يارانه پرداختی این است که منبع آن مشترک است ، یعنی چون درآمد همه به نفت وابسته است ،
با تغییر منبع ، درآمد همه دچار تغییر می شود ،

همان طور که مثلا بازنشسته ، کشوری و لشکری و
تامین اجتماعی داریم ، منبع پرداخت یارانه هم باید متفاوت باشد ،

تا حالا می شود سهام عدالت ،
حال برای اینکه یارانه هدفمند بشود باید آن را به نیاز وابسته کرد ، مثلا درصد تورم ، درصد گندم ، درصد سیل و زلزله ،

در واقع می شود وام بلا عوض ،

مثلا اگر بر حسب درصد تورم باشد ،
برای کشور و مناطق آزاد متفاوت است ،

پیمان اشراقی،
خبرگزاری صدا و سیما .
Iran (Islamic Republic of)
عسگری حسن پور
۰۶:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام آقایان مسولیت سال 59را به یا د بیارین که کشور مورد تجاوز قرار گرفت چه کسانی از این کشور دفاع کردن امروز جانباز شناخته میشوند چقدر به این قشر جامعه کمک شده که دهک دهم قرار میگیرد حالا اگر وجدان دارید قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
طايب
۰۱:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
رسانه های مردمی این متن رو منتشر کنید

اقایان دولت لطفا اجازه دهید تا همه اعضای یک خانوار جداگانه ثبت نام کنندتا یارانه خود را بگیرند این طوری
●اگر فردی بمیرد فقط یارانه ان متوفی قطع می شود !!
●زن خانه دار بیکار و دختر مجرد بیکار یا پسر مجرد بیکار هم یارانه خود را خواهند گرفت
●اگر به سرپرست خانواده (پدر) یارانه نمیدهید حق زن و دختر و پسر بیکار ان خانوار را از بین برده اید
●طبق حکومت اسلامی امام علی ع :همه مردم (شاغل ، بیکار، مسلمان ، غیر مسلمان ، ثروتمند ، فقیر، آزاده، بنده ، و یعنی تمام افرادی که در سرزمین ان حکومت اسلامی تحت حکومت امام علی ع بودند از بیت المال سهم می بردند و حقوق """ یکسان """میگرفتند
این حکومت عادلانه است نه این حاکمیت فعلی ایران
از امام علی ع در شیوه حکومت داری بیاموزبم
ما در ایران فقط ادعای حاکمیت اسلامی داریم و خود را نماینده امام زمان عج می دانیم اما در عمل ضد رفتار اهل بیت ع عمل می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتونم قبول دارین که 90درصد مردم ایران فقیر شدن
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۰۷:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه اون ده درصد هم که ما توشیم خبری نیست. اون پولدارای شمال تهرون تو کدوم دهک هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برفرض یکی دهک۱۰باشه این دلیل نمیشه یارانه ندن، اضافی خریدمرغ وروغن وبقیه اقلام روبایدازجیبش بده،مگه اون تواین کشورزندگی نمیکنه؟! کارهاتون همه ملانصرالدین هست، روغن حلبی۵کیلوئی۹۰تومن بود الآن شده۴۰۰تومن ،اون۳۰۰تومن که دادیدفقط یک قلم تفاوت یک قوطی روغن میشه، دیگه بقیه۵۰۰قلم دیگه که گرون شده پیشکش،
انشاءالله خدالعنت تون کنه،انشاءالله دردبی درمون بگیرید، خدانگذره ازتون، همه ی مردم رو دزدمیکنید بااین اوضاع همه بایدسرهم روکلاه بذارن تا امورات زندگی شون بگذره،
ازاین دردم میگیره میگه مردم میتونن پس اندازکنن وسفره شون بزرگ میشه،انشاءالله به حق پنج تن سرطان بگیرید،یاعلی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهي امين به حق علي
Iran (Islamic Republic of)
نام،بینوا فامیلی،بیچاره
۰۲:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای دل سخن از زبان مامیگویی،
خداپدرومادرت روبیآمورزه،حرف حساب جواب نداره، اللهم عجل لویک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۰۶:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب برادر من سیاست اینها همین رو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی میگی ۹۰ درصد مردم یعنی بعد چهل سال دستاورد بالای داشتین که ۹۰ درصد مردم فقیر نگر داشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا دهک دهم را شهروند ایرانی دیگر نام نبرید بهتر نیست؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بانک های اطلاعاتی جامع و کامل نیست

مثلا میخوای وام بگیر از بانک‌میگه کارکرد خوب میایی از این‌از اون با بدبختی پول جور میکنی میریزی بحساب بشه کار کرد حساب برا وام بعد زرشک میگن ‌معدل حسابت بالاست حتلا چی وام رو‌گرفتی برا هزار جور بدبختی مریضی زن‌و بچه جهیزیه قرض و قوله هاو چاله چوله های زندگیت بیخیال هیشکی ام‌نمیپرسه از کجا اوردی برا چه کاری خرج کر ی فقط میگن‌ داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
نود درصد مردم کشور را بیچاره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من آلمان هستم بهترین گوشت کوسفندی کیلویی با دلار آزاد ۱۶۰ هزارتومان و حقوق یک کارمند ۸۰۰۰ الی ۳۵۰۰ یور است کالای مایحتاج ایران به دلار و یورو و حفوق به ریال کم ارزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رو شکر ده درصد غنی هستن، خوبه که مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون ده درصد خودشون و اذنابشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا قیمت جهانی مرغ بریزیلی حدود 1 دلار هست 30 تومن این چه قیمتی اینا دادن 56 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا دولت قبلی با بورس دست کرد تو جیب ملت ابنها هم با این روش
Germany
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه بجز مسئولین
آخرین اخبار