وزیر علوم گفت: استفاده از عبارت تحت نظر بودن در شأن اعضای هیئت علمی نیست.

محمد علی زلفی گل درباره تحت نظر بودن شبانه روزی اعضای هیئت علمی در بدو شروع کار به مدت ۳ ماه گفت: شیوه‌ آموزش مراکز تربیت معلم به صورت شبانه روزی است.

وزیر علوم می گوید: شبانه روزی یعنی اینکه اعضای هیئت علمی وقتی امکان رفت و آمد ندارند باید به مدت ۳ ماه در محیط آموزشی دور از خانواده خود باشند. این بحث کمک کننده آموزش شیوه های معلمی، پرورش استادی، آشنایی با قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی و فناوری است‌.

زلفی گل گفت: در همجوار هم بودن با اعضای هیئت علمی رشته های مختلف از دانشگاه های گوناگون باعث توسعه تحقیقات بین رشته ای و چند رشته ای خواهد شد‌ تا وقتی استادان مشغول به کار شدند در صورت کمبود تجهیزات و امکانات دانشگاه های خود و به دلیل آشنایی با سایر همکاران دانشگاه های دیگر از امکانات و داشته های هم بیشتر استفاده کنند که این امر باعث شکل گیری تعاملات هم افزا هم خواهد شد.

او می گوید: تحت نظر بودن شبانه روزی استادانی که می خواهند هیئت علمی شوند درست نیست؛ چرا که آنها قشر فرهیخته هستند و خودشان در آینده می توانند وزیر، وکیل و ... شوند و جزو استادان برجسته باشند؛ بنابراین منظور از تحت نظر بودن این است که شیوه ها و منش استادی را متخصصان تعلیم و تربیت به آنها آموزش دهند تا با شیوه طرح سوال و روش کلاس داری، روان شناسی تعلیم و تربیت و قوانین و مقررات آموزشی آشنا شوند‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازی با کلمات؟