حداکثر میزان افزایش اجاره بهای مسکن در کشور تعیین شد

ستاد تنظیم بازار با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.

در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ ، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه ، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: امسال نظارت براساس نرخ اجاره سال قبل است. در صورتی که مستاجری در آن خانه بود برای تمدید در تهران ۲۵ درصد باید اجاره افزایش یابد و مستاجر جدید هم ۲۵ درصد بیشتر از مستاجر قبلی پرداخت کند.

هم اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان ودیعه مسکن در سراسر کشور در نظر گرفته شده که طبق اعلام بانک مرکزی برای کلان شهر تهران ۶۰ میلیون برای سایر شهرها ۴۵ و برای شهرهای کوچک هم ۳۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ساله و نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا طبق مصوبه ستاد کرونا نرخ اجاره ۲۵ درصد تعیین شد که در سال ابتدای نظارت بر اجرای این طرح توسط بازرسان و شورای حل اختلاف بسیار دقیق بود که همین امر زمینه ساز افزایش نیافتن بیش از ۲۵ درصد نرخ اجاره‌ها شد.

این در حالیست که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتواهای منتشر شده در خصوص اجاره بهای مسکن، آورده است: محدودیت افزایش سقف اجاره‌بها در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ براساس گزارش‌های واصله تاثیر قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از افزایش بی‌رویه رقم افزایش تمدید قراردادهای اجاره داشته شده است که بر این اساس برنامه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای تمدیدی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به دولت ارائه شده است.

وزارت راه و شهرسازی براساس ابزارهای در اختیار و ماموریت‌ها و وظایف محوله، با وجود محدودیت‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور، اقدامات متعددی در راستای کنترل بازار اجاره و کمک به مستاجرین انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین لایحه اجاره داری حرفه‌ای با هدف ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستأجران، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ سود پایین به مستاجرین اشاره کرد.

فراوانی و نظارت به صورت توأمان در تضمین قیمت‌ها موثرند

محمد مخبر در ادامه این جلسه با اشاره به گزارش های ارائه شده از محاسبه و تعیین قیمت برخی اقلام و کالاها گفت: فراوانی و نظارت به صورت توأمان، تضمین کننده قیمت تعیین شده در بازار خواهد بود. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه گزارش ها نشان می دهد برخی تولیدکنندگان بعضا با توسل به تغییر شکل بسته بندی برخی کالاها به دنبال گرانفروشی و افزایش قیمت هستند، گفت: سازمان تعزیرات در این زمینه نظارت جدی داشته باشد و از افزایش قیمت خودسرانه کالاها جلوگیری کند. 

معاون وزارت صمت هم گزارشی از افزایش نظارت و بازرسی ها در بازار ارائه کرد و گفت: تعداد بازرسی ها حدود ده برابر افزایش پیدا کرده و موارد تخلف شناسایی و به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

در این راستا عصر دو روز پیش در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد برای برخورد مؤثرتر با تخلفات اقتصادی منابع و الزامات اجرایی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

بر این اساس دست این سازمان در برخورد با محتکران و عوامل گرانفروشی بازتر می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز اعلام کرده با هر گونه احتکار و گرانفروشی برخورد قاطع و توام با سرعت خواهیم داشت و این برخورد‌ها ادامه دار خواهد بود.

بنابر آمار سازمان تعزیرات حکومتی، از ۲۹ اسفند تا الان که حدود ۲ ماه است، بیش از ۸۰ هزار گشت مشترک برگزار شده است.

 از سویی دیگر نیز مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرده، دادستانی کل کشور آمار انبار واحدهایی که ارز ترجیحی گرفته‌اند را مطالبه کرد و براین اساس واحدهای تولیدی باید نسبت به خوداظهاری میزان موجودی ذخایر در انبارها اقدام کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه نیز گفته که دستگاه قضایی با تمام توان در موضوعات «مدیریت ارز» و «کنترل بازار» و همچنین «مقابله با گرانفروشی و احتکار» به دولت کمک خواهد کرد تا از ناحیه سودجویان گزند و آسیبی به معیشت و سفره مردم وارد نشود.

وزارت ارتباطات زمینه عرضه کالا را از طریق سامانه‌های هوشمند فراهم کند

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم استمرار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در خصوص ابعاد و مزایای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه افزود: توزیع و عرضه کالاهای اساسی از طریق الکترونیک و هوشمند نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد لذا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن فراخوان به شرکت ها و تشکل های فعال در این حوزه، زمینه توسعه عرضه کالا از طریق ابزارهای الکترونیک و سامانه های هوشمند را مهیا سازد. 

یکی از طرح‌های دولت این است که به جای پول نقد، یارانه را در قالب کالای ارزان عرضه کند تا مطمئن شود میزان گوشت، شیر و غیره که بر اساس استانداردهای بهداشتی، یک خانواده باید دریافت کند، دریافت کرده است.

اما بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره اعلام کرده که سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود، بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

محمد صادق مفتح گفته این یعنی افراد می‌توانند به جای اینکه پول را دریافت کنند و مرغ با قیمت بالاتر بخرند، در یک کیلوگرم مشخص به ازای هر نفر کالاهای اساسی را ارزان تر بخرند که این امکان به مرور زمان فراهم خواهد شد.

بر این اساس دهک فرد و یارانه تخصیص داده شده به او با کد ملی مشخص می‌شود.

اما به گفته این مقام مسئول چیزی به اسم کوپن بانکی وجود نخواهد داشت، بلکه نظام سبد کالا مبتنی بر کارت‌های بانکی که در اختیار مردم هست، اجرا می‌شود. 

این طرح در حال تکمیل است اما فعلا صرفا پرداخت پول مستقیم انجام می‌شود.

محمد مخبر در پایان با اشاره به بهبود شرایط عرضه نان نسبت به روزهای گذشته، از وزیر کشور خواست تدابیری اندیشیده شود تا تشکیل صف های طولانی در نانوایی ها به طور کامل مرتفع شود.

برچسب ها: سقف اجاره ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تهران :
شهری شلوغ و پر استرس که ترافیک و آلودگی هوا و مشکل آب و گوشی قاپ ها همه را در آن تهدید میکند
هم پولدار و هم فقیر در این لعنتکده در استرس هستند مردمی افسرده در تهران زندگی میکنند و بزودی این شهر زلزله خیز با کوچکترین شوک بی آبی تبدیل به بدترین جهنم دنیا میشود
زندگی در تهران ریسک بسیار بالایی دارد و فروریختن قیمت مسکن در تهران قطعی و تصاعدی خواهد بود
نرخ بالای مرگ و میر از آلودگی هوا به صدا درآمده است و حتی مسئولین و طبقه اشراف را نیز تهدید جدی میکند
مهاجرت از تهران دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نه
مگر اینکه اجل جلوی مهاجرت قطعی تهرانی نشین های بدبخت را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۸:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خدمت دوستانی که میگن بیشتر از ۲۵ درصد نباید اجاره اضافه بشه،
دوست عزیز صاحب خونه ای که اجاره خونش کمک خرجشه یا خودش جای دیگه ای مستاجره چه طور میتونه فقط ۲۵ درصد اضافه کنه با این تورم به کجا میرسه ۲۵ درصد، اونایی هم که میگن خب خونه مالک هم گرون شده دوست عزیز گرون نشده فقط پول بی ارزش تر شده یه واحد ۷۰ متری که بود ۲۰۰ تومن الان شده دو میلیارد هنوز هم همون واحد هست با گرون شدن خونه چیزی تو جیب مالک نمیره جز اینکه خرج تعمیر اون خونه هم حتی بیشتر از خود خونه گرون تر شده، هر موقع تورم کاهش پیدا کرد انتطار کاهش اجاره بها رو داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
asad
۰۰:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اگه قانون مشخص و سفت و سختی باشه دیگه نمیخواد بری شکایت کنی بری حل اختلاف ، باید اجاره قبلی دقیق ثبت شده باشه که بشه ازش مالیات بر درآمد گرفت هر چی صاحبخانه اجاره رو بالاتر برد مالیات بر درآمد بیشتری ازش  بگیره دارایی و دولت  و وقتی اجاره نامه قبلی ثبت شده باشه  طبق قانون هم باید بنگاه املاک و هم دولت و هم دارایی باید چک کنه که اجاره نامه جدید باید اجاره بها سال قبل طبق قولنامه قبل + ۲۰ درصد جدید باشه اگر بنگاه چک نکنه متخلف هست اگر بنگاه قولنامه جدید رو بدون بررسی قولنامه قبلی بنویسه متخلف هست باید بار اول جریمه سنگین بشه و بار دوم پلمپ بشه دارایی هم چک کنه اگر صاحبخانه و بنگاه تخلف کردن جریمه سنگینی برای متخلفین در نظر بگیره و اونا رو به دادگاه به عنوان متخلف ارجاع بده  تا بدونن کنترلی هست و اگه تخلف کنن پیگیری میشه و جریمه میشن و ممکنه پلمپ بشن ، موضوع اینه که صاحبخانه هم باید راضی باشه که مستاجر در مورد اجاره بمونه بحث شرعی داره اما صاحبخانه باید به حق ۲۰ درصد مشخص شده ی خودش قانع باشه و در حق هیچ مستاجری اجحاف نکنه اگه فشار اقتصادی روی صاحبخانه زیاده این فشار روی مستاجر به مراتب سه برابر بیشتره خانه که کالا نیست هر چی بخواهی بکشی روش بفروشی همون کالا هم صنف داره قانون فروش داره شما نمیتونی با هر قیمتی که دلت میخواد بفروشی نمیتونی بگی من گوشت گوسفند رو تو قصابی خودم کبلو ۶۰۰ هزار تومن میفروشم صنف و دولت و تعزیرات و .... میان بیچاره ات میکنن به عنوان گران فروش مغازه شما رو تعطیل میکنن اصلا کسی نمیخره ولی در مورد خانه نیاز مهم و ضروی مردم هست که دولت  و قوه قضاییه باید توجه و همکاری خیلی زیادی بکنند گران کردن اجاره بی ضابطه و بی منطق و بی حساب کتاب به دلیل اینکه تمام کالاها گران شده خرج زندگی زیاد شده و...توسط صاحبان خانه عین گران فروشی هست مشکل شرعی داره چون پول اجاره حلال نیست ، البته هنوز در دادگاه و حل اختلاف متاسفانه حکم تخلیه صادر میشه حتی مهلت برای پیدا کردن خانه هم به مستاجر نمیدن قوه قضاییه میگه ما مستقل از دولت و قوه اجراییه عمل میکنیم کاری نداریم دولت چی میگه ، قوه قضاییه و بنگاه و صاحبخانه ها میگن دولت مصوب کرده هیچ بخشنامه اجرایی رسمی و قانونی به هیچ کجا اعلام نشده که اجاره فقط ۲۰ درصد ، به هر کجا هم برای پیگیری زنگ بزنی پاس میدن به جای دیگه و میگن مربوط به ما نمیشه و یا نمیدونیم ، اصلا متولی قانونی مشخصی وجود نداره که شما به اونجا مراجعه کنی که به دولت و قوه قضاییه و دارایی و اصناف بنگاه داران و بقیه متصل باشه و قدرت پیگیری قانونی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
پیرو مصوبه سران محترم قوا در ارتباط با افزایش حداکثر 25 درصدی اجاره بها و تمدید خودکار قرارداد اجاره، چند نکته را عارض می شوم:

1_وقتی بحث اجاره واحد مسکونی مطرح است دیگر موضوع حق مالکیت خصوصی افراد مطرح نیست بلکه کالای مصرفی مردم محسوب می شود و باید توسط نهاد حاکمیتی/نظارتی قیمت گذاری صورت پذیرد. دقیقا مثل وقتی که شما به فروشگاه می روید و مثلا یک قالب پنیر می خرید، اگر قیمت یک قالب پنیر مثلا 20 هزار تومن باشد و روی آن درج شده باشد 100 هزار تومن و فروشنده بگوید کارخانه تولید کننده این محصول متعلق به یک شخص است و چون خودش تولید کرده و حق مالکیت خصوصی بر کارخانه و تجهیزاتش دارد لذا دلش خواسته 5 برابر قیمت مصوب قیمت گذاری کند و بفروشد. آیا شما می پذیرید؟ مسلما جواب منفی است. به عبارت دیگر صاحبخانه محترم، خانه مازاد بر نیازت داری و می خواهی از این راه کسب درآمد کنی؟ مانعی ندارد اما مثل همه کالاهای مصرفی دیگر نرخ مصوب دارد. نرخش به دلخواه شما نیست. حالا سوال این است پس حق مالکیت خصوصی افراد چه موقع موضوعیت پبدا می کند؟ وقتی که بحث خرید و فروش و به عبارتی انتقال مالکیت مطرح باشد. هر وقت خواستی خانه ات را بفروشی می توانی 1000 برابر یا بی نهایت برابر قیمت عرفی قیمت بگذاری. مسلم است که خریدار نیز مخیر است که به قیمت فضایی که تعیین کرده ای بخرد یا نخرد.

2_به آن دسته از صاحبخانه هایی که رشد تورم و گرانی کالاها و خدمات را بهانه می کنند و افزایش 25 درصدی را ناکافی می دانند باید پاسخ داد در عوض گران شدن همه چیز، خانه شما نیز گران تر از همه چیز شده است. مگر خانه شما ارزان شده که می خواهید تاوانش را از مستاجر بگیرید؟

3_افزایش حداکثر 25 درصد نسبت به سال قبل مبلغ کمی نیست. صحبت از ده ها میلیون بلکه چند صد میلیون ودیعه سال قبل است که 25 درصد آن مبلغ قابل توجهی است. لذا جبران رشد تورم و افزایش قیمت کالاها را برای آن دسته از موجرانی که اجاره بها را منبع درآمد خود عنوان میکنند خواهد نمود.

4_به همه مستاجران توصیه می کنم از این قانون که ظاهرا از سال آینده از اول هر سال ابلاغ خواهد شد استفاده نموده و در مقابل زیاده خواهی صاحبخانه ها تسامح ننمایند. حالا که قانون از شما حمایت نموده است اگر از آن بهره نبرید و اجاره های کمرشکن و زیاده خواهی های صاحبخانه ها را بپذیرید، مقصر خودتان هستید. یعنی در جواب این سوال که چرا خانه ات را تخلیه کردی یا چرا اجاره به این سنگینی را پذیرفتی؟ عقل سلیم از شما نمی پذیرد که بگویید صاحبخانه مجبورم کرد. جا انداختن اجرای این قانون کار آسانی است که به عهده قشر مستاجر است. حتی از پارسال هم آسان تر است چونکه امسال قرارداد اجاره خودکار تمدید می شود. اگر صاحبخانه با این قانون مشکل دارد یا قصد تحویل گرفتن خانه اش را دارد وظیفه خودش است که به شورای حل اختلاف برود و دعوای حقوقی مطرح کند. البته که قانون جدید حمایت حداکثری از مستاجران دارد.

5_اگر این قانون گفته بود صاحبخانه حق دارد اجاره بها را 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد. آیا صاحبخانه ها باز هم اعتراض می کردند یا در آن صورت از قانون تبعیت می کردند؟
اگر خودشان یا فرزندشان قصد اجاره کردن خانه ای را داشته باشد آیا از این قانون به نفع خویش بهره برداری می کنند یا اینکه تسلیم زیاده خواهی های صاحبخانه ها می شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۱:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
باسلام خدمت تمام مستاجرین مادرشهرهمدان زندگی میکنیم واجاره بهاراصاحب خانه هاخیلی افزایش دادند ولی امسال همه مامستاجران برای اینکه جلوی صاحبخونه های بیشرف رابگیریم به شورای حل اختلاف مراجعه وحق خودرامی گیریم مانمیگیم که صاحبخونه قیمت راافزایش ندهد ولی به قیمتی افزایش دهدکه مستاجرهم درتوانش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام مردم کشور ما بسیار مردم خوبی هستند ولی واقعیت اینکه دوستان ارزش پول ایران کاهش پیدا کرده و گرنه صاحب خونه ها و مستاجرها و خانه ها مغازه خودرو خیابانها و همه چیز مثل قبل است ولی این پول کشور است که بی ارزش شده اگر شما از ۱۰ سال قبل هر ماه فقط ۶۰۰ دلار در امد داشته اید سال به سال هم هملن ۶۰۰ دلار بود بازهم میگفتید اجاره گران شده بابا پول ایران مثل یخ هر لحظه اب میشود
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۲:۰۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
دولت چطور میخواد این قانون خلق‌الساعه‌ رو اجرا کنه! مثلا یه صاحب ملکی خونه‌ی خودش رو فروخته و به مستاجرش اعلام کرده که بلند شه یا اصلا مستاجرش مشکل داره و دوست نداره باهاش تمدید کنه یا میخواد خودش یا بچه‌‌ش بیاد تو اون خونه زندگی کنه. مستاجر تو این شرایط چطور میتونه بگه به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی قرارداد ما خودکار و با افزایش بیست و پنج درصدی تمدید شده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
خدا نکند که گدا پادشا شود گر پادشا شود زخدا هم جدا شود
یه عده تازه به دوران رسیده یهو خونه دار شدن و حالا دارن خون مردم رو میمکن بیچاره آن که از جیب مردم دارن نون میخورن خدا پدر صاحب خونه با وجدان رو بیامرزه خدا لعنت کنه آدم های بی وجدان و گرگ صفت رو
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام آقایونی که افزایش قیمت اجاره مسکن رو مصوب میکنن نرخ اجاره رو چجوری تعیین میکنن تو پایین شهر یه خانه 75 متری رو 150 میلیون رهن میگیرن و ماهی 1 میلیون 500 اجاره یه کارگر مگه چقدر کار میکنه که اینقدر اجاره بده چرا هیچ کس به فکر نیست اجاره ها رو بر اساس منطقه و متراژ تعیین کنن این عدالتی بود که ازش دم میزدید
اگه مردید و دم از مولا میزنید و مولاتون علیست پس یه کاری بکنید اگه مولاتون علی نیست از شما توقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
سکینه
۱۵:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
نمیدونم چه خاکی به سرمون کنید بدبختی یکی دوتا نیست از یک طرف میگن بچه بیارین از یک طرف بچه ها سو تغذیه گرفتن اجاره خونه هم زباد تازه بدتر خونه نمیدن به ما چرا جرممون اینه که سه بچه داریم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۵:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دو ماه مونده به پایان قرارداد اجاره من با 120 میلیون رهن ماهی یک میلیون و 400 هزار اجاره برای یه خونه 40 متری تو تهران الان صاحب خونه اومده میگه 120 تومن ماهی 3میلیون و 300 هزار تومان به نظر شما این چند درصد میشه
توروخدا یه کم شرف داشته باشین با این اجاره ها چطوری زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
قیمت اجاره هر ملکی براساس قیمت و ارزش اون ملک محاسبه میشود نه از روی ها و توافقی متاسفانه بیشتر مردم و مستاجران این موضوع مهم نمی دانند واقعیت اینکه ما امسال مهمان داریم و جا کمه مهندس m.z علت اصلی اقتصاد خراب ایران از کاهش ارزش ریال ، نبود کار برای جوانان و یا دستمزد پایین ، جهش قیمت مسکن و گرانی اجاره و افزایش قیمت مواد غذایی در ایران چیست؟ کشور ایران برای 80 میلیون ایرانی هم خانه هم کار و هم پول با دستمز بالا و هم مواد غذایی و.. دارد ولی وقتی با هجوم اتباع به ایران مواجه میشویم( هیچ کشور به این اندازه جمعیت میلیونی اجازه ورود مهاجران رو نمی دهد) با ورود هر خانواده خارجی یک خانواده ایران بدبخت میشود ، این اتباع با اوردن دلارهای سرگران باعث کاهش ارزش پول و با خرید و سرمایه گذاری در بازار املاک، خودرو وطلا و کار باعث کاهش ارزش پول کشور شده اند و متاسفانه هیچ خبرگذاری و خبرنگاری هیچ گزارشی از این موضوع مهم و مشکل اصل کشور تهیه نمیکند حال بحث افزایش سرقت و کاهش امنیت کنار بگزاریم و...
Iran (Islamic Republic of)
ف م
۰۷:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
اجاره خانه ها خیلی خیلی بیشتر بالا رفته ونوشته های داخل املاک بیخوده هیچ نظارتی وجود نداره مردم توان این اجاره های نجومی رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
تو رو ب خدا پیام منو ب ریس حمهور بدید تو رو ب امام حسین!!!چراااااا چررررررا اینقور اجاره ها بدون حساب کتاب بالا رفته!!ما چ کنیم خودمون و بکشیم راجت بشیم!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
من.کرایه.خونه.هرچقدرباشه.میدم.ولی.پول.پیش.ندارم.توروخدا.کمکم.کنیدبادوتابچه.اوارهشدم.اینجاغریبم.هیچکسیروندارم.توشهرایوانکی.گرمسارهستم.‌کمکم.کنیدیه.اتاق.هم.شده.برام.پیداکنید
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۰۰:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
من دوماه مونده به سرسالم امروزصاحب خونه بدون اینکه باماصحبتی داشته باشه میشینیدیانه مستاجراورده دم خونه ام خدایافقطتوبه فریادمابرس همه پول پرست شدندهیچکس به دادمامستاجرهانمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
پارسال صاحبوخنه من 1460هزار تومن گذاشت هرچقدر التماسش کردم قبول نکرد الانم که وقتم رسیده انقدر فکر وخیال و غصه خوردم سمت قلبم درد گرفته میزنه به دستم
بخدا شاید باورتون نشه 31 سالمه 50درصد موهام سفید شده خواهش میکنم جلوی این صاحبخونه هارو بگیرید خواهش میکنم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
چرا نظر دیروز مرا منتشر نکردید؟
بگذارید مخاطبینتان در مورد ۱۰ درصد افزایش حقوق و ۲۵ درصد افزایش اجاره بها، نظر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام امسال صاحبخونه ما رو مجبور کرد که اضافه کنیم قبول نکردیم رفتیم دادگاه رای به نفع ما داده شد و همچنان با همون 25 درصد توی خونه موندیم..... پس لطفا کوتاه نیاید از حقتون.... حتی شده با شکایت.... به محض اینکه نوبت رسیدگی بشه قاضی رای به نفع مستاجر داده میشه... فقط حق افزایش 25 درصدی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
از ماست كه بر ماست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خونمو با یه قرارداد صوری خالی نگه میدارم اجاره نمیدم ،خودتون بسازین اجاره بدین ببینیم از پس تعمیراتش برمیاین ؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۲:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام والا شما فقط حرف خوب میزنید صاحبخانه تا میتونن کرایه ودیعه بالا میبرن شماها یه نظارتی بکنید صاحبخونه ها اصلا به حرفتون گوش نمیدن توراخدا یه نظارتی داشته باشید ما مستاجرها له شدیم
Iran (Islamic Republic of)
mahdi.zafar
۱۱:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهندس ظفریاری میگوید
سلام با توجه به دانش کم و نظر بنده انچه همیشه در بازار مسکن جهان و موضوع اجاره عملا اتفاق میوفته و همه بیشتر رعایت میکنند ولی توان توضیح ان را ندارند، چه برای اجاره خانه، اجاره مغازه ، اجاره کاشت زمین، اجاره ماشین،اجاره موقفه ای و حتی اجاره وسایل و... براساس درصدی از ارزش ان است ،یعنی اجاره هر ملک براساس ارزش قیمت فروش او مشخص میشود (نه ضریب دستوری جمعیت ۱۵ و ۲۰ و۲۵ درصد )معمولا برای املاک مسکونی نوساز یک ششم قیمت ملک و برای املاک قدیمی تا یک هشتم و بیشتر قیمت ملک رهن کامل محاسبه میشود و در نهایت رهن کامل به اجاره تبدیل میشود هر ۱ میلیون بین ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان اجاره در نهایت وقتی هزینه مصالح و مزد خدمات و ساخت ساز و ( مخوصوص امروز دست مزد و مصالح تعمیرات ) بیشتر میشود قیمت و ارزش نهایی ملک بیشتر میشود ودر نهایت قیمت رهن کامل افزایش پیدا میکند و نهایت قیمت اجاره افزایش پیدا میکند حالا برای منطقه پایین شهر بین ۵۰ تا۱۰۰ و در منطقه مرفه بین ۱۰۰ تا۳۰۰ (علت هم ارزش افزوده سرمایه گذاری در منطقه مرفه همیشه چند برابر منطقه پایین شهر است) در نهایت چون این نکته فنی مهم رعایت نشده و در عملا کاربردی نیست فقط باعث مشکلات بزرگ تر میشود، قرار داد های دستی بین مردم آن هم در خانه بیشتر شود و کارهای عجیب و غریب مثل دریافت ضمانت های عجیب جهت تخلیه و... خلاصه راهکار عملی چیز دیگری است که بعدا توضیح میدهم.
انشاءالله یک زمانی خوش نیشنی، اجاره نشینی شود
اما راهکار برای ساماندهی به این رشد قیمت چیست، آنچه بنده مهندس ظفریاری طی تحقیق و بررسی در بازار مسکن مشهد مطلع شدم ، که بنده و هیچ فردی نمی تواند این رشد قیمتی را متوقف کند ، آن هم در کوتاه مدت تنها کاری که میشود کرد کاهش سرعت افزایش قیمت است یعنی بین مینیموم و ماکزیمم افزایش قیمت ما مینیموم را انتخاب و به مردم اطلاع دهیم( یعنی باید اتحادیه املاک هر شهر و اداره ثبت و شهرداری و سایر مراجعه مرتبط در هر محله از هر شهر ایران، تمام متصدی املاک آن منطقه را در هر فصل در مکانی دعوت کنند و یا از طریق شبکه مجازی ، جهت مشورت و اعلام قیمت محله (بهار تابستان، پاییز و زمستان در سال 4 جلسه برگزار کنند) و قیمت نهایی اول زمین خالی آن محله و خانه نوساز آن محله منطقه و فرمول محاسبه اجاره یک هشتم را و... در نهایت مینیموم قیمت ،یعنی این موارد را با نظر متصدیان املاک محله و کارشناسان این حوزه انتخاب و تعرفه و ملاک قرار بدهند وبه تمام مردم هم اطلاع بدهند ( این کار 100 درصد عملی است ولی هیچ کس و ارگانی رقبتی جهت انجام آن ندارد فقط با صدور مصوبه کاغذی که هیچ مسئول و هزینه مالی جهت اجرای آن وجود ندارد، بسنده میکنند، البته راهکار دوم هم و بلند مدت این است که شهرداری هر شهر باید وظیفه اصلی خود یعنی تامین زمین تفکیک شده در نقشه گسترش شهر وساخت مسکن برای مردم را انجام بدهند ونه ساخت المان عجچیب قریب و پوستر و فضای سبز و بحث جریمه تخلفات و ...استفاده از شرکتهای انبو سازه بزرگ و یا واگذاری زمین تفکیک شده به مردم فاقد مسکن و کاهش وتعرفه ساخت و نظارت و سرعت در صدور مجوز و ثبات قیمت مصالح در نهایت مسکن و خانه تنها کالای هستد که هیچ کشوری یک شب نمی تواند بخرد و بسازد نیاز به برنامه ریزی و سیاسیت گذاری و مدیریت دقیق در اجرای آن است و جزء اولین نیازهر موجودی مسکن است ( در بیشتر موارد این رو خودم به عینیت دیدم که یک بچه کوچک خانوده مستاجر هم نسبت به خانه خود که زندگی میکند احساس مالکیت دارد حتی اگر آن خانه اجاره باشد واو نداند ).
امیدوار مطالب مفید باشد
Denmark
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
صغرا و کبرا گفتنت جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
mz
۱۹:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مهندس m.z علت اصلی اقتصاد خراب ایران از کاهش ارزش ریال ، نبود کار برای جوانان و یا دستمزد پایین ، جهش قیمت مسکن و گرانی اجاره و افزایش قیمت مواد غذایی در ایران چیست؟ کشور ایران برای 80 میلیون ایرانی هم خانه هم کار و هم پول با دستمز بالا و هم مواد غذایی و.. دارد ولی وقتی با هجوم اتباع به ایران مواجه میشویم( هیچ کشور به این اندازه جمعیت میلیونی اجازه ورود مهاجران رو نمی دهد) با ورود هر خانواده خارجی یک خانواده ایران بدبخت میشود ، این اتباع با اوردن دلارهای سرگران باعث کاهش ارزش پول و با خرید و سرمایه گذاری در بازار املاک، خودرو وطلا و کار باعث کاهش ارزش پول کشور شده اند و متاسفانه هیچ خبرگذاری و خبرنگاری هیچ گزارشی از این موضوع مهم و مشکل اصل کشور تهیه نمیکند حال بحث افزایش سرقت و کاهش امنیت کنار بگزاریم و...
-
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه به صاحبخانه ها یارانه می دهید که ازشون میخواهید اجاره رو بالا نبرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید مثل خارج بشه و اجباری کنن به این روش که اجاره کل حساب بشه مثل 200 میلیون رهن کامل خونه میشه که میشه معادل 6 میلیون اجاره (فکر کنم توی خارج مفهومی بنام رهن کامل به شکل ما نباشه)
بعد بین 1 الی 3 ماه(بر اساس این که توی روستا هست یا مرکز شهر ) پیش رو بر اساس اجاره بنویسند مثل تهران 3ماه بشه میشه 18 میلیون پیش ماهی 6 میلیون اجاره

یا مثلا خونه 500 میلیون رهن کاملش هستش میشه 15 میلیون اجاره 3 ماه برای پیش میشه 45 میلیون
بقیه پول میره بانک سود میگیری پول اجاره جبران میشه

و مهم ترین کار -> به جای هر 10 میلیون معادل 300 هزار تومان بشه هر 10 میلیون 200 هزار تومان

خودم قبلا توی بنگاه کار میکردم
Iran (Islamic Republic of)
Nika
۰۵:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا خبر ندارید چه خبر شده بنگاه دارها بدتر از مالکان انها را تشویق میکنند که مستاحر را بیرون کنید ۵۰ میلیون ماهی ۲ میلیون تازه ما درمنطقه ی پایین شهر یزد زندگی میکنیم الکی نگویید حواسمون هست یه شماره تعزیرات حکومتی برای مسکن من نتونستم پیدا کنم حالا باید برم کنار پارکی چادر بزنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اگه عرضه داشتین قیمت اجناس را نمیزاشتین بیشتر از ۱۵ درصد افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام میخواستم بدونم واقعا نمیدونن چی به چیه یا الکی لفظ میان رفتن بپرسن از املاک ببینن چقدر نسبت به پارسال افزایش یافته خونه ای که منطقه ۱۵ تهران پارسال ۵۰ملیون پیش ۵۰۰ کرایه بود شده ۱۵۰ ملیون پیش ۲ملیون کرایه حرف از بیست درصد میزنید در بهترین شرایط که من خودم پارسال میشستم صاحب خونم ۱۵۰۰کشید رو اجاره حالا شما غم بیخبری خوش باشید با خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من وقتی پایان قرادادمیرسه صاحبخونه میگه برام نمیصرفه بااینکه وضع مالیش بسیارخوب وچندتا املاک هم داره مامیگردیم دنبال جاه ووقتی میریم تواملاکها بامستاجریها بدترین برخوردمیکنن ترورشخصیتی وهمش دلم خیلی براخودمون واوناهایی ک خونه ندارن میسوزه وزمانی ک میری تواملاک اولین چیزی بهت میگن چقدرپول داری وبعضی اوقات بخداشکایت میکنم چراماروبدنیاآوردی
حالادولت بگه 5درصدبره بالا کدوم صاحبخونه ب حرفش گوش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا من هر وقت این معاون اول ومی بینم خوابم میگیره.این فکرمیکنه کجا داره زندگی میکنه هلند وسوئیس و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینم مثل جهانگیری میمونه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتونو و مارو سر کار گذاشتین اخه کسی به قانونای شما کمترین ارزش رو نمیده بعد جمع میشین تصویب میکنین اجاره ما از پارسال تا امسال صد درصد اضافه شده میخواستیم بریم دیدیم میشه ۱۵۰ درصد نشستیم همینجا خدا لعنت کنه ادمای نفهمی مثل شما رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال گذشته هم گفتید ولی مالک ها به بهانه نیاز شخصی شکایت کردن به شوراء حل اختلاف شوراء هم فوری رای تخلیه صادر میکرد آیا شما ها خواب هستید اگر مستاجر رقم اعلامی مالک رو نپذیرد مالک با طرح شکایت نیاز شخصی هم ملک رو تخلیه میکنه هم خسارت تاخیر در تخلیه رو از مستاجر میگیره از کشورهای اطراف یاد بگیرید مستاجر فقط اگر کرایه پرداخت نکنه قابل تخلیه هستش و افزایش کرایه توسط شهردای حداکثر ۸ تا ۱۲ درصد در سال هستش و پول میش هم وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
Mitra kairmi
۰۱:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا همینه اصل موضوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتون خندتون نمیگیره با این حرفا....
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۰۸:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و احترام

افزایش حقوق ۱۰ درصد. افزایش کرایه ۲۵ درصد.
در حالیکه صاحبخانه قرارداد را شش ماهه میبندد و هر شش ماه ۲۵ درصد افزایش لحاظ می کند.
از پول همین احاره ها مجدد دو ملک اخیرا خریداری کرده است.

این نوع قیمتگذاری به نفع صاحبخانه و به ضرر مستاجر است.
بهتر است بر حسب محله، امکانات ساختمان ، سال ساخت و …. قیمت تعیین شود نه یک دستور کلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق 10 درصد بازنشسته چطور می تونه افزایش اجاره و رهن جوابگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم، واقعا بیاین خودمون به همدیگه کمک کنیم به خدا راهی دیگری نیست دولت ها برای رضایت مردمانشون مجبورن این طرحها رو بدن ولی ما همه میتونیم با مهربانی به یکدیگر مشکلات رو برای خودمون آسون کنیم کاری که خدا وند دوست داره تو این روزها از ما ببینه و اما متاسفانه هر روز به همدیگه بیشتر ظلم میکنیم،پویش با هم مهربان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیایید خودمون به خودمون رحم کنیم و مهربان باشیم هیچ راهی دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دل خون مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بااین تورم وگرونی که درست گروید تز میدید.!!!!....باید۵۰ تا ۶۰ درصد اجاره بها افزایش پیداکنه.....بعضی مردم درآمدشون از اجاره دادن یه آپارتمان کوچکه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو هنوز گشنه ای معلومه خیز بلندی برای خرید خونه بعدی گرفتی مطمعن هستم که مستاجر بره داخل خونتو نگاه کنه حالش بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
این تفکر شرم آوره
خونه شما قیمتش چند برابر شده اما مستاجر بیچاره دارایی اش نصف شده
چقدر خون خوار هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ندین بیشتر بگین قانونه بره شکایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفافا قا ما تو یکی از مراکز تلفن همین نهادهای نظارتی البته غیر دوولتی بودیم زنگ زدن گفتن انداختن ما را بیرون به همی خاطر اونا هم بهش گفتن کاری نمیشه کرد!
کلا با موجر درافتادن عاقبت بدی داره بهترین کار اینه که با ملایمت سعی کنی بهش کمتر پول بدی اونم درکت بکنه باهات کنار بیاد وگرنه کار به شورا برسه کار مستاجر تمومه!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من دریک مجتمع در باغ فیض زندگی میکنم اقای ایکس ۲۰۰۰ هزار واحد داره همه مستاجرها باید طبق قرار داد باید بلند شوند مجتمع این شخص بنام شرکت گسترش ریحانه هست ..پارسال شرکت را بنام پسرش ثبت کرد و امسال میگوید میخواهد هتل کند گفته باید بلند شوید باغ فیص پونک خ امیر ابراهیم کوچه امر الهی بن بست اول سپهر پلاک ۱ ساختمان بهشت...ا..دل مستاجرها از این آقایون خون هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
قانون هیچ کمکی به شما نمیتواند بکند چون رسما آن ملک جزو اموال شخصی است و تغییر کاربری حق مالک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقایان انگار خواب میبینید راست میگید تهران نه برید استان دور افتاده ای برای یک واحد 60 متری صد میلیون با شش میلیون کرایه آمدی درصد تعیین میکنید کم تر از چهار تومان وپنجا ودیعه در شهر یزد پیدا نخواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یادم است حدود اوایل سال ۵۰ عده ای مهاجر از بندر یا سیستان به شهرما داخل کپر یا چادر زندگی می کردند وبومی شهر نبودند اما حالا داریم به همان سمت می رویم البته همه جا وهمه بومی چادر در پارکها خدایا به بی مسکن ها مسکن عطا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پارسال صاحب خانه 100 درصد کشید، حرف نزنید سنگین تر هستید، خواستید آدرس و مشخصات بدم، ویرانه به حرف درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا که این میزارن قوانینومیزارن قانون اساسی رو خوندن،این خلاف قانونه احمقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای همینه که هیچ کسی بهشون گوش نمیده مالک خیلی راحت به هر قیمتی اجاره میده !
مشکل اینه که از ریشه نمی خواهند حل بکنند فقط با حرف دارند مردم را آروم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
از جیب مردم،بازم مثل همیشه،اف بر شما،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابااااا!! شما هم که بی‌درد و بی‌خبریییید!!!! اجاره بها تا همینجا هم کمر مردم رو شکسته! خیلی از مردم ضعیف و حتی زن سرپرست خانوار که تنها فرصت شغلی و محل درآمد اندکش در تهرانه مجبور شده بره ساکن پرند بشه و با وجود بیماری هر روز این مسافت رو طی کنه و بعد از دو ماه جستجو هنوز نتونسته منزل جدیدی با مبلغ پنجاه میلیون رهن تو همون پرند پیدا کنه!!!! اونوقت شما سقف بیست و پنج درصدی میبندی؟؟؟!!! شما هم فرقی با قبلیها ندارید! خودتون سیر هستید و به خیال خودتون دارید به محرومان خدمت میکنید! خدا ازتون نگذره! من غلط کنم که دیگه تو هیچ انتخاباتی تو این کشور شرکت کنم. کشوری که برای اشراف، سقف پانزده میلیون اضافه حقوق تعیین میکنه و برای فقرا سقف بیست و پنج درصد اجاره!!! برای دو ریال اضافه حقوق معلمان بعد از سالها جز وعده و سر و صدا و تقلیل و شرط و شروط گذاشتن کاری نکردید اونوقت برای طبقات بالا فوری و بی سر و صدا افزایش‌های چند ده میلیونی رو تصویب و پرداخت میکنید و اونها رو از مالیات هم معاف میکنید! خدا ازتون نگذره!!
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۱:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی از عوامل بزرگ در بالا بردن اجاره بها بنگاه‌های معاملاتی هستند ،این چند روز دارم دنبال خونه میگردم وبا توجه به اینکه صاحب خانه بنده ادم شریفی هستند ،ایشون بعنوان مالک و بنده هم مستاجر بصورت جداگانه رفتیم یه املاکی که ۲ملیون اختلاف داشت سر یه خونه ۴۵متری پایین شهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما باید انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یک اجاره نشین هستم واقعا وقتیکه من به لفاضی شما بی عروضه ها و واقعیتی که در بازار اتفاق می‌افتد مینگرم بجای شما خجالت میکشم و به سادگی و اطمینان پس از هزاران بار دروغ غبطه میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا افزایش حقوق ۱۰ درصد ولی افزایش اجاره خونه ۲۵ درصد؟ تازه همین ۲۵ درصد هم عملا قابل کنترل و اعمال نیست ، افزایش قیمت بقیه چیزا بماند ، عزیزان مسولر، مبنا باید توان کارگر و کارمند باشد نه عوامل دیگر ، وقتی از پایین به بالا بچینید ، ثبات و پایداری خواهد بود ولی وقتی تصمیم های روی هوا بگیرید ، نتیجه هم رو هوا میشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا وایسادن اجاره گرون شد بعد اومدن همون اجاره گرون رو با۲۵درصدافزایش تصویب کنند
تاسایت دیوار هست اوضاع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ‌اگه‌ است‌میگه‌مخبر‌بره‌روغن‌وکه‌۹۰‌تومن‌بوده‌کرده‌۴۰۰‌تومن‌بیاره‌پایین‌‌چطور‌به‌خودش‌اجازه‌میده‌برای‌ملک‌شخصی‌مردم‌تصمیم‌بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نظر
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خوبه که یه سقفی برای اجاره گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال کذشته که وام ودیعه مسکن 70 میلیونی را ندادن هیچ ،بلکه امسال گفتن 60 میلیون تومان ،و خنده دار تر اینکه درصدشو بالاتر بردن یعنی بجای 12 شده 18 درصد،و خنده دارتر اینکه قرار بود تا 100 میلیون ضامن نمی خواد ،و خنده دار تر از خنده اینکه اینایی که تصمیم می گیرند خودشون صاحب خونه و موجر هستند،و خنده دارتر از خنداره تر اینکه من 50 درصد بیشتر از سال گذشته به صاحبخانه پیشنهاد دادم قبول نمی کنه،و دیگه شما هم از خنده نتر کید همش چرت و پرت واسه ما مستاجر ها که به ریش کنده شدمون بخندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون اول شما قیمت کمسیون املاکیها که درآمدشان بیشتر از یک دکتری مملکت است را کاهش دهید قیمت اجاره کاهش می باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یک واحد دارم که ۶۵۰ هزار تومن دادم اجاره درآمد من هم از همین راه هست و چون دو خانه بنامم هست یارانه هم ندارم. الان با این وضعی که درست کردید ۹۰۰ تومن اجاره فقط هزینه نون می سه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این میزان افزایش قیمت زمانی تاثیر دارد که دولت به کمک کارشناسان خبره با توجه به درآمد مردم هر منطقه و موقعیت قرارگیری ملک بیاید میزان اجاره را در منطقه ای تقسیم بندی کنه؛ مثلا بگوید در منطقه یک و دو و ... میزان رهن کامل یا میزان رهن و اجاره با توجه به متراژ و امکانات رفاهی فلان قیمت است و هیچ بنگاهی حق بالاتر تنظیم نمودن اجاره را ندارد این کار باعث می شود مشاورین املاک برای خودشان قیمت چرت و پرت ندهند به طمع گرفتن کمیسیون بیشتر از موجر به علت بالا بردن اجاره و سود بیشتر مالک؛ حتی باید مجلس ضمانت اجرای سنگین برای آن قرار دهند مثلا ابطال مجوز کسب املاک یا جریمه نقدی بالای 20 میلیون برای موجر، در اینصورت است که قیمت ها عادلانه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام حرف شما کاملا درست است ولی در کشور ما برای افراد صاخب دانش و تخصص ارزش و هزینه نمی دهند املاک که کارشناسی داشته باشد از رشته مرتبط مثل معناری وحقوق با املاکی که سیکل داشته باشد تعرفه یکی است جالب اینکه حتی برای بحث نظارت هزینه نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۲۲:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چند درصد اقلام گران شده ما هم مبلغ اجاره رو اضافه میکنیم کاری که از دستمون بر میاد.
Iran (Islamic Republic of)
موجر هم حق داره
۲۲:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقایون مستاجر لطفا بگن هزینه کف توالت و حموم در صورت که فرض کنیم ۵ متر باشه یه کارگر چقدر می گیره ۴ تومن ۵ تومن نه عزیز برو بالا ۸.۵ میلیون تومان چطوری میشه هزینه های کمر شکن دیده نمیشه یه لوله پلاستیکی برید بپرسید ۴ مترش شاخه ای چند شده کلاه تون رو بندازید بالا بعد انتظار دارید همه چی ۱۰۰ در صد رفته بالا خونه ۲۵ درصد بالا بره یعنی مگه میشه مگر صاحب خونه مفت مفت خونه دار شده که بده دست شما دولت راست میگه اول از خودش شروع کنه قیمت ها رو برگردونه سال قبل ببینیم شدنی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون راننده اتوبوسی که تو رو آورده شهر باید با خودت ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا وقتی شما نفهم ها صاحب هستید مملکت همینه
Iran (Islamic Republic of)
Nika
۰۶:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشرف خانه ات را ساختی لوله گذاشتی مگه برای فقط من گذاشتی داری اجاره میگیری شما لوله ات را اون موقع ارزون بوده گذاشتی الان با قیمت قبل تو به من خانه اجاره میدهی در ضمن شما صاحبخانه ها مگه مستاجر بدبخت بلند میشه اگر خانه تون یه لک بیفته که از پول پیش کم میکنید بی انصافها نا مسلمانها کدامتون این کار را نمیکنید دیوار خانه گرفتگی لوله هر چی بشه مستاجر داره میده ببخشید دیگه براثر گذشت زمان لوله پوسیده میشه خودتون مجبور میشید که عوض کنید اینم تازه اگر مستاجر شانس بیاره توخانه ی خراب شده ی تو نباشه که روی سر اون مستاجر بدبخت شکسته میشه بعدش میگی خانه ات خراب میشه الهی خانه ات ویران بشه
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیز دلم هرکسی که مواظب منافعش است که بهش ظلم نشه احمق نیست شما هم اگر از پس کرایه بر نمی آیی تشریف ببر به یکجای ارزانتر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با احتکار مسکن مقابله کنید مشکل اجاره بها هم حل می شود. طبق آمار ده درصد مازاد تقاضا مسکن داریم آن وقت هفت میلیون خانوار مستاجر داریم.
اگر مالیات سنگین بر تملک مازاد بر مسکن خانوار وضع کنند مسکن دیگر کالای سرمایه ای نخواهد بود و از دست سرمایه داران خارج می شود.
و به ماهیت اصلیش یعنی کالای اساسی بر می گردد.
آیا در کشورهایی مثل دانمارک و نروژ که نظام مالیاتی قوی دارند اجازه می دهند کسی چند صد واحد آپارتمان داشته باشد؟
دولت باید با وضع مالیات سنگین و محدودیت در ثبت تعدد سند در شهرهای بزرگ در مورد مسکن حاکمیتی برخورد کند و در عین حال همراه با نظارت از سازندگان مسکن حمایت نماید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۲۲:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
گرانی یعنی ۱۰ ساعت کار پدر برای ۱ کیلو گوشت یا ۳۰ ساعت کارش برای ۱ کیلو آجیل گرانی یعنی دزدی!!
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۲۱:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
صاحبخونه من دویست درصد افزایش داد. کی می‌تونه جلوشو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت ریسی بدترین ضعیف ترین دولت تاریخ و عامل بدبختی مردم و شعارررررریست ترین
فففقط باید باید باید
کاخ نشیناااان عوام فریب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لیست دستورهاش را همه دارند میبینند سال قبل قرار بود فقر مطلق ریشه کن بشه!(فقط یه نمونش را گفتم که بیشتر تو چشم هست!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه دروغگو رو

خدا لعنت کنه مسولینی که از بیت المال می خورند و اجارها چند برابر میشه
.
.
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا حقوق کارمندان 10 درصد افزایش یافته بعد اجاره خانه 25 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من صاحبخانه ام به خاطر وضعيت كرونا از سر دلسوزيى دو سال اصلا اضافه نكردم حالا چى مدعى است وطلبكار وحاضر نيست خانه را خالى كند شما قاضى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما میتونید براحتی حکم تخلیه بگیرید بگید نیاز شخصی دارید شورا هم حکم میدهد و تمام!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای مخبر قبلا یکعده دزد و رانتخوار حق همه ملت را از ارز 4200تومانی میدزدیدن که کاملا قبول داریم . وقرار بود با عدالت این یارانه پرداخت بشه ولی با حرفهایی که چند دقیقه قبل ابوحمزه در شبکه خبر گفت و به افراد معترض به قطع یارانه شان میگفت که میانگین 10 میلیون تومان با کارت بانکی در ماه گردش مالی و خرید کرده اید بهمین دلیل شما دهک هم هستید پس با این تفاصیل حد اقل 30میلیون نفر دهک دهم داریم پس چطور ابو حمزه و همه شماها میگید یارانه بحساب 74میلیون نفر در مرحله اول واریز شده و دیروز هم گفتیدبه تعدادی از جاماندگان پرداخت کردیدمگر جمعیت ما چند میلیون نفر است؟؟؟؟؟؟یارانه حق همه ایرانی ها است و حق من جانباز ایرانی هم است حق مرا بدهید .اعصاب ندارم حوصله دروغ هم ندارم سیاه بازی هم قبول ندارم .حق من را بدید .ابوحمزه هر روز مثل شعبده بازها یک قانون از کلاهش میاره بیرون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغگو هستند دیگر اول گفتن به 72 میلیون یارانه دادیم بعد خود نماینده مجلس تو تلویزیون میگه به نصف جمعیت دادن اصلا دهک بندی دروغه اگر دهک بندی قرار بود اعمال بشود باید به ده درصد جامعه نمیدادن نه 50 درصد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق ها ۱۰ درصد افزایش داشته
بعد اجاره خونه ۲۵ درصد
مواد خوراکی و... برا خودتون
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۸:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئولی که تاجر هست نمی‌داند مستاجر چه میکشد امیدی به فردا نیست «نزدیکم به پایان همچین »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام اجناس وخدمات مملکت را ارزان کردین که دستور
قیمت برای اجاره می دهید طلا ارزان شده دلار ارزان شده
گوجه سبز ارزون شده از همه مهمتر قیمت هتل ها و
اماکن اقامتی ارزان شده که دستور قیمت برای مسکن می دهید چرا مردم را به جان هم می اندازید شما اگر نگران
اجاره مسکن مستجران هستین ماشاالله در یارانه دادن
که ارواح عمتون استاد شدید!! به مستاجران هم یارانه
اجاره خانه بدهید چرا از جیب مردم مایه می گذارید
این همه می گویید درامد نفتی بالا رفته تحریم ها را
دور زدید قیمت نفت که بالای 100 دلار شده چرا مردم
را منتفع نمی کنید می دانید هزینه تعمیرات نقاشی
خرابی تاسسیات منزل چقدر بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام ، مالک اجاره را برای من صد در صد اضافه کرده ، گفت اگر نمیخوای بفرما بیرون ، مگه افزایش یا کاهش کرایه با دستور حل میشه که میفرمایند ۲۵درصد افزایش!!!!! ،وقتی تورم بالاست اجاره مسکن و ... تحت تاثیر همین شرایط هست
Iran (Islamic Republic of)
متعجب
۱۷:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
‌پس چرا حقوقها رو‌ ۱۰ درصد افزایش دادن در صورتیکه به همه چی بالای ۲۵ درصد مجوز افزایش میدن .بقیه اش رو از کجا بیارن .همین میشه که دزدی زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین
۱۷:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
صاحب خونه من 100درصد افزایش داده
خدا به داد مستاجر بدبخت برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسول از همسرش بی خبر بوده که رفته ترکیه یا نه. حالا انتظار داریم که از حال و روز ما مستاجرها با خبر باشه. من اگر جرئت کنم به صاحبخونم بگم دولت گفته بیش از ۲۵ درصد نباید بزاری روی اجاره اونوقت در حیاط رو باز میکنه با احترام تمام به سمت بیرون من رو مشایعت خواهد کرد. اونوقت باید چکار کنم ایا قانونی هست که از من حمایت کنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم مردم منتظر دستور شما بودن ، این وضع حکمرانی نیست
شما پول خلق نکن تورم رو پایین بیار بعد حق حرف زدن دارید
برا پر کردن جیب خودتون دارید هر کاری میکنید ،خسته‌مون کردید
Iran (Islamic Republic of)
رحمتی
۱۷:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این صاحبخونه های بی دین ۱۰۰ درصد اضافه میکنن بنگاهی های بی دین هم شریک دزد و رفیق قافله هستن کد رهگیری هم نمیدن با صاحبخونه ها هر غلطی دلشون میخوا د میکنن هیچ قانونی هم جلودارشون نیست الا مرگ که انشالله هر چه زودتر از روی‌زمین محوشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم، امر دیگه ای ندارید؟! صاحب خونه من میگه 3 برابر یا تخلیه!! با چه ساز و کاری می خواین جلوشو بگیرید؟! تخلیه که شد مستاجر جدید 3برابرو پرداخت می کنه!! با دستور دادن و نسخه پیچیدن این مشکل درمان نمیشه! والا ما نیاز به دشمن خارجی نداریم همین شماها نابودمون می کنین با این کشورداریتون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن كانَ لَهُ دارٌ و احتاجَ مُؤمِنٌ إلى سُكناها فَمَنَعَهُ إيّاها قالَ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ : مَلائكَتي ، عَبدي بَخِلَ على عَبدي بِسُكنَى الدُّنيا ، و عِزَّتي لا يَسكُنُ جِناني أبدا .[بحار الأنوار : 74/389/1 .]
امام صادق عليه السلام : هر كه خانه اى داشته باشد و مؤمنى ، به سكونت در آن نيازمند باشد و او آن را از وى دريغ دارد ، خداوند عزّ و جلّ فرمايد : فرشتگان من! بنده ام از سكونت دادن بنده ام در دنيا بخل ورزيد . به عزّتم سوگند كه هرگز در بهشت من سكونت نكند .
ممانعت از سکونت انواعی دارد:

۱- امانت ندادن خانه؛

۲- اجاره ندادن یا نفروختن خانه؛

۳- تعیین نرخی برای اجاره که برادر مؤمنت توان پرداخت آن را نداشته باشد؛

۴- سیاست گذاری هایی که خانه ها را خالی نگه می دارند یا نسبت به آن بی تفاوتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امام صادق در مورد دروغ گفتن های مسئولین موقع انتخابات و افزایش چندبرابری کالاهای اساسی چیزی نگفته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بجای اینکه مردم را با این آدرس های غلط بجان هم بیندازید نرخ تورم را که حاصل چاپ پول توسط دولت است اصلاح بفرمایید عوامفریبی تا کی؟ نمیشود نرخ تورم بالای ۵۰ درصد باشد و بعد بگویید فلان چیز نباید گران شود حساب دلبخواهی نیست حساب اقتصاد است یا حتما مسکن هم مافیا دارد یا سلطان یا هرچیز مبهم دیگر که مردم را به آن حواله کنید و از زیر بار مسولیت شانه خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا مردم رو به جان هم می اندازید.به مالک میگیم 20درصد میگه مگر تورم و افزایش توسط دولت20 درصد بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم صاحب خونه میاد طبق قانون شما خونه اجاره یا رهن بده هر قیمتی دوس داشته باشه میزاره براش هم مهم نیست مستاجر بیاد یا نه
Germany
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حداکثر پول رهن چی ؟
دیدید یارانه کفاف نمی ده
اونی که مجرده باید چیکار کنه توی این اوضاع
بره اعتراض کنه گلوله بخوره یا سرشو بندازه گایین بره بمیره...
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمار بیارید با چند نفر برخورد شده و با چند درصد مطابق قانون رفتار نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایی یه جوری میگید انگار توی این مملکت زندگی نمیکنید، چجوری تونستن کنترل کنن، ۱۰۰ تا قانون بیار وقتی نتونی اجراش کنی چه فایده...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر گرانی که عامل همه بدبختیهای کشور و خانواده هاست . خدا وکیلی از پسِ خرج و مخارج زندگی خودم بر نمی آم که یک خانواده سه نفره هستم ،پس چگونه بچه زیاد کنم و ازدیاد نسل ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همش حرف میزنیدمصوب میکنید بخشنامه میدیددستورمیدید کی رعایت میکنه کی نظارت وپیگیری میکنه اگه شماهاجزاین مردمیدد پیگیری کنید باین اجاره های سرسام آورانتظارفرزندآوری هم دارندآقایون...
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۱۵:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو سوم خیابان انقلاب شهرستان خرم آباد بنگاه معاملاتی است که هر کدام بیست نفر پورسانتی استخدام کردن و به انحا مختلف هدفشون سود جویی و بالا بردن کرایه تا صد در صد است و تعزیراته در سنوات گذشته و حال ناتوان بوده و هست اگر راست میگن صد تا بنر یک متری چاپ کنن و بزن درب بعضی از این بنگاه‌ها که اگر 15درصد بیشتر اجاره بردن بالا تعطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
روغن را ۵برابر کردید بعد توقع دارید اجاره افزایش پیدا نکند دولت اگردوستدارمردم هست خدمات خودش را ارزان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مصالح اصلی ساختمان که اکثرا توسط کارخانه های دولتی مثل فولاد-آهن-سیمان و.... حدود 300 درصد رشد داشته است بعد دولت چطور به خودش اجازه میدهد برای مال مردم نرخ تعیین کند؟ یه ضرب المثل هست میگه مال خودم مال خودم /مال مردم هم مال خودم این حکایت دولت است یک آپارتمان 80 متری در ارزانترین نقطه ایران چیزی حدود 2/5 میلیارد برای ساخت هزینه دارد آیا 2/5 میلیون کرایه برای 2/5 میلیارد سرمایه زیاد است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل از دولت نیست مشکل از مردم بی معرفت و بی رحمی که با هر بادی به سویی میرن و به هر بهانه ای از گرانی و افزایش همایت میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا چه فرقی بود بین دولت روحانی و ریسی واقعا دولت ریسی ترکوند همه چیز و هم نان مرد م رو گرفت هم جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق 10 درصد افزایش کالا ها و خدمات 100 درصد افزایش اینم از مسکن هر کس قیمت خودشو میگه این کجای عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال به سال درغ از پارسال .
باز هم دروغ دیگه ای برای امسال

خچالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نویسنده این خبر مشخصا مستاجر نبوده. مثل سال قبل نمیتونید جلوی افزایش قیمت رو بگیرید. هر کس هر کاری بخواد در این خانه بی صاحب انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جوک سال زیر ۵۰ درصد افزتیش نمیدن.. ۳۰ درصد دادن دست صاحبخونتون ماچ کنید. کجایی کارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من کاری به درست و یا غلط بودن این کار ندارم؛
اما خودمون باید به خودمون رحم کنیم!
چندسال دیگه ان شاءلله این طرح مسکن دولت کامل بشه،
اونوقت این بعضی از این صاحبخونه های بی انصاف باید بیان التماس کنن یکی تو خونشون بشینه تا نم نیفته بهش....
بگو ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایشالا ایشالا ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به خدا قسم هرچی این دولت بکنه برعکسش اتفاق میفته مسکن مهر تو روستا کی میره زندگی کنه چند سال دیگه اونایی که مسکن ندارن باید کنار خیابون بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای دولت، آقای رئیسی ازتون نمیگذریم با افزایش ده درصدی حقوق و افزایش چند برابری مسکن و مخارج در سال جدید
امسال حداقل باید حقوق دوبرابر میشد تا روال زندگی شاید حداقل مثل سال قبل میگذشت
از رای خودم ناراحتم آقای دولت
Netherlands
سید علی
۱۴:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان کی میخواد بررسی کنه؟
خونه من ۴۹ درصد افزایش داشت
چی میگید برای خودتون
شما روی شرکت های خودتون نمی تونید تصمیم بگیریرد
برای مردم تصمیم میگیرید احمق ها
۱۲
آخرین اخبار