رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت و ارایه خدمات سرآمد در میان شهرهای ایران است.

محمد بهشتی منفرد روز شنبه در گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری سلامت در مشهد گفت: طبق اسناد و اطلاعات موجود هم اکنون در مشهد امکان معالجه و درمان هر نوع بیماری وجود دارد.

او گفت: طی سال گذشته بسیاری از سفیران کشورهای مختلف در مشهد از امکانات و خدمات پزشکی و درمانی بازدید کردند که خود نشان از جایگاه این کلانشهر در حوزه گردشگری سلامت دارد.

رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت‌ها و امکانات مشهد در حوزه سلامت و به خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی با توجه به تحریمهای ظالمانه ای که علیه کشورمان شده است برای نمایندگان کشورهای مختلف شایان توجه بوده است.

بهشتی منفرد گفت: برقراری و افزایش دوباره پروازهایی مستقیم از مشهد با کشورهای دیگر بعد از کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا رونق دوباره ای به حوزه گردشگری سلامت در این شهر داده است.

او گفت: نگاه امروز وزارت امور خارجه به دیپلماسی سلامت علاوه‌ بر آثار اجتماعی و فرهنگی دیدگاه و رویکرد اقتصادی هم هست و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای دنیا در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نیز سلامت قایل نیستیم و آمادگی میزبانی کامل از اتباع کشورهای مختلف را داریم.

گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد از امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.