نایب رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: احیای بافت سنتی و تاریخی مهاباد از مهمترین اولویت‌های شورای شهر و میراث فرهنگی است.

آرش شهابی گفت: احیای بافت سنتی و تاریخی شهر با اجرای برنامه‌های مختلف شهری و جلوگیری از تخریب بافت تاریخی شهر در زمینه‌های ساخت و ساز، از اولویت‌های شورای اسلامی مهاباد در زمینه همکاری با میراث فرهنگی است.

وی گفت: حفظ و احیای حوضخانه شهر، ایجاد زیر ساخت بافت تاریخی و گردشگری در دل پیاده راه از مسجد جامع تا حمام میرزا رسول، مرمت کاروان سرا‌های تاریخی، احیای تیمچه حسینی و ایجاد موزه باستان شناسی و سایت موزه از دیگر موضوعات مهمی است که در دستور کار شورای اسلامی مهاباد قرار دارد.

کرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد هم میراث فرهنگی و تاریخی را شناسنامه و هویت فرهنگی هر منطقه دانست و این امانت‌های تاریخی باید با حس مسولیت و وظیفه‌شناسی ما به نسل‌های بعدی منتقل شود.

نشست تخصصی گذری بر باستان شناسی مهاباد با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و باستان‌شناسان، در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی، چون باستان شناسی مهاباد؛ چالش‌ها و فرصت ها، باستان‌شناسی دوران اسلامی مهاباد، معادن دوران باستان در مهاباد، نقشه باستان شناسی مهاباد و پارینه سنگی حوضه دریاچه ارومیه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.