معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ۳۰ خرداد را آخرین زمان برای جذب اعتبارات اسناد خزانه دانست و گفت: در پایان این روز اعتبارات جابه‌جا می‌شوند.

کیامرث حاجی‌زاده ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: یکی از دلایل افزایش اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات ۹۹ بود که مسئولان کشوری را قانع کرد اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد را افزایش دهند.

او با اشاره به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه و نقد دستگاه‌ها، می گوید: سال مالی تیرماه به پایان می‌رسد اما تنها ۵۲ درصد اعتبارات اسناد خزانه جذب شده که ادامه این روند کاهش اعتبارات استان در ۱۴۰۱ را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه اگر یک ریال از اعتبارات اسناد خزانه برگشت بخورد هیچ حرفی در کشور برای گفتن نداریم، گفت: برگشت اعتبارات به ضرر به مردم است. همه داد می‌زنیم که کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته نیازمند اعتبار است، حالا که اعتبار وجود دارد چرا جذب نمی‌کنید؟

به گفته حاجی‌زاده، به جز اعتبارات سفر رئیس جمهور، اعتبارات استان ۳۰۰ درصد افزایش داشته که با این شرایط، مشکل استان اعتبارات نیست بلکه مشکل ما مدیران هستیم.

او خطاب به مدیران گفت: وقتی اعتبار آمده اما جذب نمی‌کنید چطور می‌خواهید جواب مردمی که این پول را برای کشاورزی، برق، خشکسالی و... آنها اختصاص دادیم، بدهید؟ پول برای جاده‌ها گذاشتیم اما جذب نشده چطور جواب خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این مسیر از دست می‌دهند را می‌دهید؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری می گوید: پنج جلسه برای جذب اعتبارات اسناد خزانه برگزار و در تمام این جلسات نیز به جذب اعتبارات تاکید کردیم اما تنها بنیاد مسکن ۱۰۰ درصد اعتبار جذب کرده و سایر دستگاه‌ها تاکنون به خوبی جذب نکردند.

به گفته حاجی زاده، کمتر از ۴۵ روز دیگر سال مالی به اتمام می‌رسد اما دستگاه‌ها تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد اعتبارات اسناد خزانه را جذب کردند.

او با اشاره به اینکه ۳۰ اردیبهشت ماه آخرین زمان جذب اسناد خزانه بود، می گوید: ضمن تجدید نظر، برای برخی دستگاه‌ها ۱۵ خرداد و برخی‌ دستگاه های دیگر ۳۰ خرداد را در نظر گرفتیم و اگر در این بازه زمانی اعتبارات جذب نشود، جابه‌جا خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌ها تنها دنبال حواشی هستند، گفت: دستگاه‌ها ملزم هستند اعتباراتی که با پیگیری مسئولان استان اختصاص داده می‌شوند را هر چه سریع تر جذب کنند در غیر اینصورت باید پاسخگو باشند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه آخرین جلسه اسناد خزانه است که برگزار می‌شود، می گوید: متاسفانه در این شرایط و با وجود اینکه ترک تشریفات را ممنوع کردیم، هنوز برخی دستگاه‌ها پروژه‌ را به مناقصه نگذاشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.