رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و توسعه نظام سلامت کشور موجب تدوین سند ملی تقویت نظام شبکه در کشور شد.

 مصطفی رضایی گفت: در طی دوران کرونا، دو سال سخت را پشت سر گذاشتیم. دو سالی که در آغاز آن با شیوع پاندمی کروناویروس دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بسیار بود و با اقداماتی مانند ایجاد حدود هزار و پانصد مرکز منتخب درمان سرپایی برای کووید۱۹، ایجاد مراکز واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان طرحی موفق در زمینه غربالگری، مراقبت‌های در منزل و رهگیری اطرافیان بیماران کووید۱۹ همراه بود.

وی گفت: از شروع واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده که در این مسیر سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف مانند بسیج و هلال احمر مشارکت فعالی داشته اند.

به گفته رضایی نظام شبکه در کشور به لحاظ برنامه ریزی دقیق، تاکنون موفق بوده و از دغدغه‌های مسئولان است؛ دو سال مقابله با کووید۱۹ شرایطی را ایجاد کرد که نیاز‌های خاص مردم در رابطه با کروناویروس، توجه به برخی از خدمات نظام شبکه بهداشت و درمان را کاهش داده و لازم است برای بازسازی و بهبود فرآیند‌ها در دوران پساکرونا برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

او گفت: درایت مقام معظم رهبری و حساسیت ایشان در زمینه سلامت مردم و تاکید بر موضوع توسعه نظام سلامت، سبب شده تا نشست‌های مختلفی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در این راستا برگزار و سندی با عنوان «سند تقویت نظام شبکه» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شود که دارای ۲۱ راهبرد برای توسعه نظام شبکه بهداشت و درمان در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار