استاندار قزوین گفت: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور درباره ساختمان‌های نا ایمن، پدافند غیرعامل استان و کارگروه تخصصی این بخش باید به شکل جدی‌تری پیگیر باشد.

محمدمهدی اعلایی در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور درباره ساختمان‌های نا ایمن، پدافند غیرعامل استان و کارگروه تخصصی این بخش باید به شکل جدی‌تری پیگیر باشد و در یک بازه زمانی مشخص این ساختمان‌ها شناسایی و اقدام به موقع صورت گیرد.

در موضوع پدافند باید به سطحی از آمادگی برسیم که در مواقع خطر و بحران با مدیریت هرچه بهتر، امور را انجام داده تا در روند اجرا با مشکل روبرو نشویم.

استاندار گفت: در حاکمیت، بر اساس تجربه سال‌های گذشته و با توجه به شرایط کشور، وقوع وقایع نامطلوب ممکن است و برای کسانی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند مدیریت این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است.

حادثه ناراحت کننده آبادان به دلیل بی دقتی، بی برنامگی و عدم نظارت اتفاق افتاده که به معنای واقعی کلمه تأمل برانگیز و ناراحت کننده است و این اتفاق اولین بار نیست که در کشور رقم می‌خورد و شاید هنوز هم درس لازم را از این اتفاق‌ها نگرفته ایم.

استاندار با بیان اینکه باید با نگاه جامع به موضوعات پدافندی پرداخته شود، اضافه کرد: در فضای ساختاری وزرات کشور دو سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران به عنوان موثرترین رکن اعمال حاکمیت در شرایط خطر و بحران در نظر گرفته شده است و عملکرد مطلوب این دو مجموعه تأثیر بسزایی در مدیریت امور دارد.

 استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز کشور به حساب می‌آید و باید کارگروه‌های تخصصی با اولویت گذاری مناسب موضوعات را پیش ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار