معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری مازندران از شتاب مضاعف در بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان خبر داد.

محسن محمد نژاد گفت: به منظور بهسازی راه‌های روستایی تسطیح و رگلاژ شانه، چاله‌گیری، تکمیل علائم معیوب و روکش آسفالت در راه‌های مازندران شتاب مضاعف گرفت.

او می‌گوید: هر ساله عملیات بهسازی راه‌های روستایی تسطیح و رگلاژ شانه، چاله‌گیری و روکش آسفالت در راه‌های روستایی انجام می‌شود.

 مازندران در حال حاضر ۷ هزار و ۸۴۴ کیلومتر راه روستایی دارد که حدود ۵۶ درصد آن آسفالت و ۴۴ درصد دیگرشوسه و خاکی است.

به گفته محمدنژاد ۲۳۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به طول ۱۱۷۹ کیلومتر نیاز است که در صورت ابلاغ اعتبارات از منابع ملی و استانی و براساس اولویت‌های استانی و شهرستانی، نسبت به تکمیل عملیات راهسازی و روکش آسفالت آن‌ها اقدام خواهد شد.

او می‌گوید: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

به گفته محمد نژاد بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در مازندران از طریق راه‌های مواصلاتی استان است از آنجاییکه که مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.