معاون هماهنگ کننده ارتش:

تهدیدهای استکبار به شکل جنگ ترکیبی درحال اجراست

امیر سیاری گفت: همه می‌دانیم که استکبار جهانی از ما کینه دارد و تهدیدات را از ما برنمی‌دارد و این تهدیدها به شکل جنگ‌های ترکیبی در حال اعمال است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم بهره‌برداری از سالن اجتماعات مصباح واقع در ستاد فرماندهی ارتش، گفت: حضور در جبهه‌های جنگ نرم، هم‌تراز حضور در جبهه‌های جنگ سخت است.

امیر سیاری با بیان اینکه تمامی اقداماتی که پیرامون و درون ستاد ارتش انجام شده نشان دهنده یک تغییر فرهنگی است، تصریح کرد: بحث‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و اگر به آن‌ها توجه نشود، آسیب می‌بینیم. همه می‌دانیم که استکبار جهانی از ما کینه دارد و تهدیدات را از ما برنمی‌دارد و این تهدید‌ها به شکل جنگ‌های ترکیبی در حال اعمال است. ما موظفیم به این تهدیدات جواب دهیم که یکی از ابعاد بسیار مهم آن حوزه فرهنگی است. هرچه قدر بتوانیم امکاناتی داشته باشیم که به بحث‌های فرهنگی بپردازیم و این موضوع را رشد دهیم می‌تواند در بقیه ابعاد این کار اثر مثبت بگذارد.

جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی، به شیوه نبردی گفته می‌شود که در آن تمام ابزارها و روش‌های ترکیبی نظامی نوین جایگزین نبرد‌های سنتی خواهد شد.

نیروی هیبریدی در این نبردها توانایی فوق العاده‌ای بر اثر گذاری در جامعه دارند، ابن نبرد  به زبان ساده‌تر جنگ روانی محسوب می‌شود، در ایران از جنگ هیبریدی با عنوان جنگی ترکیبی یاد می‌شود. 

عملیاتی که ترکیبی از جنگ سرد و نرم با سلاح موشک و رسانه است.

از جمله ویژگی‌های جنگ هیبریدی،  ابهام و پیچیدگی آن است، بدین صورت که برخی از کارشناسان نظامی و امنیتی آن را شیوه جدیدی از رویارویی با دشمن می‌دانند و آن را انقلابی جدید در طراحی جنگ‌های نظامی تلقی کرده‌اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ولله الحمد. امیر دریاسالارمن به امریکا بگو: به هر رنگی که می خواهی جامه می پوش من ان قد ناموزون میشناسم. یا علی.
آخرین اخبار