دبیرکل ناتو ضمن تایید نگرانی‌های ترکیه از جنگ اعلام کرد که هیچ عضوی از ناتو از ترکیه بیشتر از حملات تروریستی آسیب ندیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ ینس استولتنبرگ در اظهاراتی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فنلاند در هلسنکی گفت: پیوستن کشور‌های فنلاند و سوئد به ناتو در امنیت مشترک ما موثر است.

دبیر کل ناتو افزود: امنیت هر دو کشور فنلاند و سوئد برای ناتو مهم است. وی همچنین ادامه داد: ترکیه هم پیمانی مهم است و ما با همه تلاش‌های خود با آن درباره پرونده پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو همکاری می‌کنیم.

ینس استولتنبرگ همچنین ادعا کرد ترکیه نقش اساسی در حمایت از اوکراین ایفا می‌کند؛ همچنین در ایجاد راه حل در زمینه صادرات غلات و مواد غذایی از اوکراین نقش مهمی دارد.

دبیر کل ناتو در پایان گفت: نگرانی‌های ترکیه قانونی و جدی است، زیرا به سبب تروریسم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. امیدواریم به زودی فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند و مدت زمان بررسی پیوستن آن‌ها به ناتو به درازا نکشد.

از سویی دیگر «سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند گفت: ما از موضع ترکیه متعجب شدیم، اما قصد داریم آنچه را که ترکیه مطرح کرده است، جدی بگیریم.

پیش از این «آن لیندی» وزیر امور خارجه سوئد در سخنرانی روز جمعه خود در استکهلم اعلام کرد که پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو زمان‌بر خواهد بود و نمی‌خواهد درباره عضویت سوئد در جریان نشست سران ناتو که پایان ماه جاری میلادی در سوئد برگزار می‌شود، گمانه‌زنی کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
ینس استولنبرگ غلط زیادی کردی. اردوغان خالق داعش و حامی اصلی داعش و قتلگاه اسپایکر است. تمام طول هشت سال جنگ سوریه با داعش ترکیه راه رسیدن داعش به سراسر سوریه بوده است. چرا چرت و پرت میگویی. ترکیه و اردوغان جنایتکار جنگی است و باید محاکمه و به سزای اعمال ننگین تروریستی خود در سوریه و سراسر گیتی برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
ترکیه سردسته تروریست ها
آخرین اخبار