رئیس جمهور فرانسه در سخنانی بر لزوم حمایت از اوکراین تأکید کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با تأکید بر لزوم حمایت از اوکراین، گفت: باید به حمایت مان از اوکراین ادامه دهیم تا روسیه تلاش برای پیشروی بیشتر نکند.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: اروپا قادر به دفاع از منافع خود است. چالش‌های ماه‌های آتی نگران کننده خواهد بود.

مكرون كه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با «مايا ساندو» رئيس جمهور مولداوی صحبت می كرد، گفت: درخواست مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا کاملا مشروع است.

وی در ادامه گفت: بایستی به حمایت مان از کشور‌هایی که به شکلی مستقیم تحت تأثیر حنگ اوکراین قرار دارند، از جمله مولداوی ادامه دهیم.

او گفت: در نشست آتی اروپا، پاسخی روشن به مولداوی در خصوص پیوستن اش به اتحادیه اروپا وجود دارد. توسعه اتحادیه اروپا تنها پاسخ به بی ثبات داخل این قاره نیست. ما بایستی به مولداوی کمک کنیم تا کشوری دارای حاکمیت باقی بماند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با اشاره به بحران غذایی در جهان گفت: بایستی تلاش‌هایی را برای ایجاد حد و مرزی برای پیامد‌های جنگ روسیه بر بازار جهانی غذا بکار بندیم.

مولداوی که از شرق با اوکراین و از غرب با رومانی همسایه است، در بحبوحه ترس از کشیده شدن به درگیری بین روسیه و اوکراین، به ویژه به دلیل استقلال طلبان طرفدار روسیه در منطقه ترانسدنستریا مولداوی، به  تلاش‌ خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا ادامه داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یمن قربانگاه فرانسویان است. دیر یا زود.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
bordel de merde! چلس ماکو.
آخرین اخبار