کمتر از چند روز دیگر تا شروع کنکور سراسری فرصت باقی است که بر همین اساس داوطلبان باید رعایت برخی نکات را برای قبولی در آزمون جدی بگیرند.

کنکور سراسری آزمونی مهم برای دانشجویان و برای برخی خانواده ها بسیار سرنوشت ساز است.

شرکت کنندگان در آزمون سراسری در سپری کردن هفت خوان کنکور از مسیری پرپیچ و خم تر از همیشه عبور خواهند کرد تا غول استرس و نگرانی ناشی از بیماری کرونا و کنکور را در این رقابت سخت شکست دهند.

آزمون ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور برگزار می شود؛ ۴۱ آزمون پس از انقلاب و ۱۱ آزمون قبل از انقلاب برگزار شده اند.

یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد که از تاریخ هشتم تا یازدهم تیر برگزار می شود و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش داوطلب را شاهد هستیم.

این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار خواهد شد و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی برگزار می شوند و جمعا حوزه های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار می شود.

۲۹۱۱ حوزه های فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ وجود دارند و کارت ورود به جلسه کنکور از روز یکشنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و برخی داوطلبان که ۲ تا ۳ رشته را انتخاب کرده اند باید به همان میزان هم کارت دریافت کنند.

۶۱ درصد خانم و ۳۹ درصد آقا در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد.

کمتر از چند روز دیگر تا کنکور سراسری فرصت باقی است که داوطلبان باید برخی نکات را به یاد داشته باشند و آن را رعایت کنند.

شروین مسیح گفت: در حال نزدیکی به کنکور هستیم و فرصت زیادی برای آماده سازی نداریم.

لزوم مطالعه یک درس تا کنکور در فرصت یک هفته ای باقی مانده

او گفت: داوطلبان باید تا زمان باقی مانده تا کنکور روزانه حتما یک درس را مطالعه کنند؛ هر چند احتمال دارد که نتوانند تمام دروس را مطالعه کنند اما از شیوه تست زنی استفاده کنند.

مسیح گفت: زوج درس هایی که اعلام شده اند و در کنکور با هم می آیند را حتما با هم تست بزنند و سپس یک درس را انتخاب کرده و آن را مرور سریع انجام دهند.

او گفت: باید نحوه نشستن در جلسه کنکور را از هم اکنون برای خود تکرار کنید؛ چرا که قرار است مدت ۳ تا ۴ ساعت در جلسه آزمون با لباس بیرون و کفش و لوازم دیگر حاضر شوید. پس سعی کنید فضا سازی و فضای خلوت را همانند فضای مشابه کنکور ایجاد کنید و به مدت ۴ ساعت مداوم تست دروس مختلف را کار کنید و اجازه ندهید فردی از اعضای خانواده مزاحم شما شود یا صدایتان بزند.

این مشاور کنکور گفت: سعی نکنید دروس جدید یا با حجم زیاد را که قبلا نخوانده بودید را یاد بگیرید؛ بلکه تسلط و مرور خود را روی دروسی که قبلا خوانده اید افزایش دهید.

مسیح گفت: دروسی که بلد هستید را حتما تکرار کرده و سعی کنید با تست آن ها را فرا بگیرید و سعی نکنید که دو مرتبه خوانی را آغاز کنید، به جز دروس عمومی که سعی کنید آن ها را یک بار دیگر مرور کرده و سپس تست زنی را آغاز کنید و دروس تخصصی هم باید حتما در کنار تست دوره کنید.

او گفت: سعی کنید سوالاتی که جواب آن ها را شک دارید، حتما پس از علامت زدن تست درستی یا نادرستی آن ها را بفهمید. برای این کار باید حتما تست های زیاد یعنی تمام تست یک درس را جواب دهید و سپس جواب های درست را از نادرست تشخیص دهید که این موضوع به جواب های تست شما در جلسه کنکور کمک خواهد کرد.

فعالیت هایی که داوطلبان باید در فرصت باقی مانده تا کنکور رعایت کنند/ مطالعه دروس جدید ممنوع!

این مشاور تخصصی کنکور گفت: هر سوال درست ۳ نمره و هر سوال غلط یک نمره منفی دارد، پس اگر بعضی مواقع تستی را پاسخ ندهید بهتر از این است که ۳ نمره منفی بگیرید.

فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می شود و درب تمام حوزه ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهند شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهرهای بزرگ حاضر شوند.

گزارش از نادیا عابد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خدا پشت و پناهشون باشه و موفق بشوند و ب ارزوهای خودشون برسن.انشاءلله
آخرین اخبار