رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: مدارک شهردار منتخب توسط اعضای شورا به وزارت کشور ارسال شده است و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

محمدرضا بیاتی گفت:در صورتیکه وزارت کشور با صدور حکم برای شهردار منتخب توسط اعضای شورای شهر مخالفت کند، از بین گزینه‌های قبلی که بیش‌ترین موافق را داشتند به عنوان گزینه به رای گذاشته می‌شود.

 رئیس شورا نیز همانند سایر اعضا در انتخاب شهردار یک رای دارد.

نقد‌هایی به عملکرد شورای شهر جهت تعلل در انتخاب شهردار برای مرکز استان وارد است، گاهی افراد تعلل را صرفا متوجه شخص رئیس شورا می‌دانند، در حالیکه شرح وظایف تمامی اعضای شورا کاملا مشخص است.

بیاتی گفت: در جلسه شورای شهر عنوان کردم که شهردار منتخب یکی از شرایط احراز را ندارد؛ اما اعضای شورا بر انتخاب حامد فروزنده اصرار داشتند، بنابراین بنده صحت مدارک پیوستی به وزارت کشور را امضا نکردم و این نامه با امضای نائب رئیس شورا ارسال شد، در حالیکه بنده در جلسه حضور داشتم و صریحا اعلام کردم که صحت مدارک مورد تائید بنده نیست.

بیاتی در ادامه می‌گوید: ۸۴ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد وجود دارد، همچنین محله اشکفتک و مهدیه جزو بافت ناکارآمد محسوب می‌شود و چالشتر نیز در بافت تاریخی واقع شده است، صدور پروانه در بافت‌های فرسوده باید رایگان باشد، ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه توسط وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


طرح جامع ترافیک شهرکرد هم‌زمان با طرح جامع شهر در حال تدوین است، برای حل مشکل ترافیک شهرکرد باید اقداماتی مانند اتصال کمربند جنوبی شهرکرد برای روان‌سازی ترافیک شرق و غرب، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، اتصال بلوار امام علی منظریه به میرآباد غربی، ایجاد پارکینگ در سطح شهر و پیاده‌روسازی چند خیابان اصلی شهرکرد در دستور کار قرار بگیرد.

مطالعه تقاطع غیرهمسطح معلم و طالقانی انجام شده است، برای اجرای آن نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان هستیم، قرارداد اجرا نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار