رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عدم آورد رودخانه هیرمند مشکلات زیادی را برای مردم شمال سیستان و بلوچستان ایجاد کرده که در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسن نامی در نشست‌ ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان  گفت: اگر ما نتوانیم محیط زیست خود را حفظ کنیم بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمندمان را از دست خواهیم داد.

او گفت: کشور ایران در یک منطقه وسیع با ظرفیت های فراوان واقع شده و هشت هزار کیلومتر مرز داریم که بخش عمده‌ای از آن در استان سیستان و بلوچستان است.

نامی گفت:همه دستگاه ها ماموریت دارند پیشنهاد بودجه خود را به مسئولان ذیربط ارائه دهند.

او گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور به شمار می آید چراکه این منطقه دروازه ورود به آبهای اقیانوسی است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مدیران و فرمانداران برای مدیریت بحران آماده باشند چرا که فرصت محدود است و باید از آن حداکثر استفاده را کرده بنابراین باید قبل از بحران زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در اسناد تهیه شده ۶ ظرفیت برای کشور برشمرده اند که هر ۶ مورد را در این استان داریم و این به این معناست که ظرفیت های یک کشور را منطقه داریم.

حسین مدرس خیابانی  گفت:مرز، سواحل، پهناوری سرزمین، جوانی جمعیت، معادن غنی و رتبه اول در انرژی های تجدید پذیر از ظرفیت های فراوان استان است که در کنار این ظرفیت ها رنگین‌کمانی از بحران را نیز داریم.

او گفت: سیستان و بلوچستان دارای پهنه وسیع بوده لذا بحران‌های فراوانی نیز در آن به وجود می‌آید به طور مثال این منطقه سیل و خشکسالی را باهم تجربه می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان  به تعدد بحران‌های استان گفت: باید به لحاظ زیر ساختی تلاش کنیم تا در مواجهه با بحران‌ها با کمترین آسیب مقابله کنیم.

او  به سیل کنارک  گفت:طی سه روز ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاد که با کمترین خسارت آن را مدیریت کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار