تکواندوکار تیم ملی ایران گفت: هادی ساعی به دلیل اینکه قهرمان تکواندو بوده همه ورزشکاران را بهتر درک می‌کند.

 

کوثر اساسه تکواندوکار تیم ملی کشورمان گفت: کسب قهرمانی تیم ملی تکواندو بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا را به همه تبریک می‌گویم. هادی ساعی به دلیل اینکه خودش قهرمان بوده است، همه ورزشکاران و راه ورزش قهرمانی را بهتر درک می‌کند. امیدوارم که شرایط بهتر شود.

متولد چه سالی و چه شهری هستید؟ از چه زمانی ورزش رو شروع کردید؟

من در کرمانشاه و در تاریخ ۳ دی ۱۳۸۰ متولد شدم. از سال ۹۵ ورزش حرفه‌ای را شروع کردم و وارد تیم ملی شدم.

چه شد که ورزش تکواندو رو انتخاب کردید؟

من به پیشنهاد پدرم ورزش تکواندو را انتخاب کردم. البته پدرم با شناختی که از ورزش تکواندو داشت آن را به من پیشنهاد داد. تکواندو ورزشی است که برای بانوان محدودیتی ندارد.

چه مسیری را برای ورود به تیم ملی پشت سر گذاشتید؟

من مسیر سختی را برای ورود به تیم ملی تکواندو پشت سر گذاشتم و این مسیر به مراتب سخت‌تر شد. من در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت کردم که یکی از آن‌ها مسابقات تکواندو ریاض بود که توانستم مدال برنز این مسابقات را کسب کنم. در مسابقات انتخابی گرند اسلم هم شرکت کردم که در مسابقات نیمه نهایی ضربه‌ای به زیر چشم من خورد و داور اجازه ادامه مسابقات را به من نداد، اما از فدراسیون جهانی سهمیه شرکت در مسابقات گرند اسلم به من داده شد.

کوثر اساسه

اولین باری که به تیم ملی دعوت شدید، چه حسی داشتید؟

اولین بار در سن نوجوانی به اردوی تیم ملی دعوت شدم. این موضوع یک دفعه برای رخ داد و من از کمیته فنی مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدم. در مسابقات انتخابی که داشتیم من همه را شکست دادم و این موضوع باعث شد که به اردوی تیم ملی دعوت شوم. خودم انتظار این موضوع را نداشتم و بابت دعوت به تیم ملی خیلی خوشحال شدم. بعد از دعوت شدن به تیم ملی من برای خودم هدف‌های زیادی داشتم و کاری‌های من طبق برنامه ریزی انجام می‌شد.

بین همه تورنمنت هایی که شرکت کردید، کدام یک از آنها را دوست دارید؟

مسابقات جهانی تکواندو ریاض عربستان برای من خیلی خاطرانگیز بود و من در آن مسابقات عملکرد خوبی داشتم. در نیمه نهایی به علت خراب بودن سنسور کلاه حریف امتیازات من ثبت نشد و من ۷ بر ۶ نتیجه را واگذار کردم و به مدال برنز رسیدم.

مسابقات جهانی تکواندو ریاض عربستان

چرا شما به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشدید؟

من در آخرین مسابقات انتخابی که برگزار شد شرایط خوبی نداشتم و سرما خورده بودم و نتوانستم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارم و در ترکیب تیم قرار نگرفتم.

شرایط قراردادهای لیگ برتر تکواندو را چگونه ارزیابی می کنید؟

من در لیگ برتر تکواندو برای تیم کن بازی می کنم، اما قرارداد‌هایی که در همه تیم‌ها بسته می‌شود خیلی پایین است.

برنامه شما برای آینده چیست؟ چه مسابقاتی را در این سال پیش رو دارید؟

من تمام تلاشم را می کنم که برای بار دیگر خودم را به کادر فنی تیم ملی اثبات کنم. نزدیک‌ترین رویدادی که داریم مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی است که در تاریخ ۳۰ مرداد ماه برگزار می‌شود. مسابقات جهانی هم بعد آبان ماه برگزار می‌شود.

بزرگترین آرزوی ورزشی شما چیست؟

من همیشه سعی کردم که آرزو نکنم و برای خود هدف داشته باشم. هدف من این است که حسرت مدالی را چه در المپیک، جهانی و قهرمانی آسیا نداشته باشم.

خبرنگار: امیرحسین نصرالهی


بیشتر بخوانید


در این فیلم به مبارزات کوثر اساسه در مسابقات جهانی ریاض نگاهی می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۱
امام على عليه السلام :

إنَّ المَرأَةَ رَيحانَةٌ و لَيسَت بِقَهرَماَنةٍ ؛

زن گل است و لطيف ، نه كارگزار و دلير .

. نهج البلاغه ، نامه 31 .
آخرین اخبار