کشف پولشویی ۵۰میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف یک فقره پولشویی به‌ارزش ۵۰میلیارد ریال خبر داد.

فرشید گفت: مبارزه با جرائم اقتصادی از اولویت‌های پلیس بوده و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم که به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق را به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

او با اشاره به کشف یه فقره پولشویی در استان افزود: قاچاقچیان مواد مخدر در جهت فرار از چنگال قانون و گم کردن رد پول‌های حاصل از فروش مواد مخدر از طریق افتتاح چند حساب با نام‌های مختلف و همچنین خرید اموال اقدام به پولشویی می‌کنند و به این ترتیب پول مخرب حاصل از این امر را وارد چرخه اقتصادی کشور می‌کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با دریافت خبری از کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر مبنی بر دستگیری یکی از باند‌های مواد مخدر در استان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرشید اظهار کرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق و بررسی حساب‌ها و مدارک کشف شده متهم در زمان دستگیری مشخص شد که کارکرد حساب‌های نامبرده و وابستگان وی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است که با ردیابی دقیق صورت گرفته از وجوه نقدی حاصل از فروش مواد مخدر، تعداد ۲ منزل مسکونی خریداری کرده که تمامی اموال با حکم قضائی توقیف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او همچنین از کشف تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بشرویه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک شدند و به راننده آن با علائم هشدار دهنده دستور ایست دادند.

فرشید ادامه داد: راننده خودرو به ایست پلیس توجهی ننموده و به سمت شهرستان فردوس متواری شد که مأموران انتظامی شهرستان بشرویه با همکاری مشترک، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فردوس خودرو را متوقف و در بازرسی آن انواع تجهیزات پزشکی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال براورد شد تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.