بهسازی ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان قم

از ابتدای امسال تاکنون مسیر‌های دسترسی ۳۰ روستا در قم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بهسازی شده است.

 به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی،مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم  گفت: امسال ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان  نظر به ضرورت ارتقای زیر ساخت راه‌های روستایی،  درقالب طرح‌هایی از جمله طرح ابرار (اقدام ملی برای راه‌های روستایی) و طرح راه بخشنده بهسازی و ایمن سازی شده اند.

او می گوید:درطرح ابرار مسیر دسترسی تمامی روستا‌های بالای بیست خانوار جمعیت دراستان، آسفالت شده اند و روند اصلاح و ارتقای راه‌های روستایی استان امسال از رشد خوبی برخوردار بوده است و تنها از ابتدای امسال تاکنون، ۳۷ کیلومتر از محور‌های روستایی استان بهسازی شده اند.

به گفته زنجیرانی درسال ۱۴۰۱، با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی راه‌های ۳۰ پاره روستا، عملیاتی و به بهره برداری رسیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: محور‌های روستایی حاجی آباد آقا، ابرجس، وشنوه- اَوِل، حسین آبادنیزار، راهجرد، عنایت بیگ، چاهک، الگان- ونان، فردو- وسف، اسلام آباد- جنداب، جنداب- قاضی علیا، چشمه شور و کهندان در مجموع به طول ۳۷ کیلومتر، در سه ماه نخست امسال بهسازی شده‌اند.

زنجیرانی فراهانی میزان اعتبار این پروژه‌ها را درمجموع افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه‌های مورد نیاز این پروژه‌ها از طریق اعتبارات ملی – استانی تامین شده است.

او می گوید: غالب پروژه‌ها به صورت اجرای روکش آسفالت انجام شده اند، اما تعدادی نیز با استفاده از روکش‌های حفاظتی، عملیات درزگیری با قیر پلیمری و لکه گیری هندسی اصلاح و بهسازی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار