مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد گفت: عدم تعیین تکلیف مالکیت و پروانه کسب عامل تاخیر نصب دستگاه کارتخوان هوشمند فروش نان در برخی نانوایی‌های این کلانشهر است.

محمد میری دیسفانی گفت: تا کنون طی یک اقدام جهادی طی نیمه نخست تیرماه بیش از هزار و ۸۸۰ واحد نانوایی معادل ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد دستگاه هوشمندسازی فروش نان را نصب کرده اند.

او گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ نانوایی‌ فعال مجاز در شهرستان مشهد فعال است ادامه داد:در نانوایی‌های دارای کارتخوان‌های هوشمند به ازای تعداد نان‌های تولیدی و فروخته شده سهمیه آرد به نانوا تعلق می گیرد و در بقیه نانوایی ها که این دستگاه نصب نشده پس از رفع مشکلات این اقدام انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین آرد مورد نیاز تا حد زیادی جلو تخلفات و سوء استفاده احتمالی در تولید این کالای اساسی گرفته می‌شود. 

میری گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها از طریق پایانه فروش نصب شده مشخص می‌شود که مردم چه قدر نان خریده‌اند تا به همان میزان آرد به خبازی اختصاص پیدا کند و اضافه‌تر از آن، آردی به نانواها اختصاص پیدا نمی‌کند و با این روش، توزیع آرد ساماندهی می‌شود.

او گفت: موضوع مهم این است که مردم نان را با قیمت مصوبی که از قبل در دستگاه ثبت شده خریداری می‌کنند و امکان تغییر نرخ و گران فروشی توسط نانوا وجود نداشته و این شیوه هیچ تاثیری در تغییر و افزایش قیمت نان ندارد. 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ورود به مساله نان هزینه‌بَر است و تشکیلات نظارتی قوی و سیستم الکترونیکی دقیق می‌خواهد، آنچه واضح است هوشمندسازی در ساختار و چرخه تولید و توزیع عادلانه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی تاثیر دارد و اندک ایرادات موجود در مقابل آن در گذر زمان قابل کاهش و مدیریت است.

میری گفت: یکی از مهمترین راهبردهای دولت، هوشمندسازی و مردمی‌سازی یارانه‌ها و تحقق عملی عدالت اجتماعی، حمایت از دهک های پایین و مبارزه با رانت و فساد در بخش تولید و توزیع گندم، آرد و نان بود که هر ساله میلیاردها تومان از یارانه اختصاصی به بهانه‌ها و روشهای نامتعارف وغیره اصولی به هدر می‌رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.