معاون امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: ۸۴۵ هکتار زمین در ۱۷ کیلومتری زنجان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شده است.

قاسملو گفت: متاسفانه از شاخص توزیع درآمد از سال ۹۹ تاکنون، چیزی منتشر نشده است و در واقع همان آمار قبلی را شامل می‌شود که وضعیت خوبی را در استان زنجان نداشتیم، به طوری که در حوزه روستایی رتبه ۲۵ و شهری رتبه ۲۷ کشوری را داریم.

او می گوید: اگر رشد اقتصادی کشور و استان زنجان را در سال ۱۴۰۰  نسبت به سال ۹۹ بسنجیم، در کشور با نفت ۴.۳ درصد و بدون نفت حدود ۳.۵ درصد رشد داشته ایم.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری زنجان ، بعد از ۲ سال رشد منفی در سال ۹۷، این میزان ۱۰.۵ درصد در استان و ۲.۷ درصد در سال ۹۸ بود و خوشبختانه در سال ۹۹ و با وجود کرونا رشد ۱.۲ درصدی را در استان زنجان شاهد بودیم که این رقم سال گذشته به ۳.۶ درصد رسید.

او می گوید: حجم اقتصاد وقتی منفی می‌شود، درصد‌ها کوچکتر می‌شود که این میزان در سال ۹۹ وارد رشد مثبت شده و یک درصد است.

قاسملو گفت: اقتصاد استان در بین اقتصاد استان‌های کشور به لحاظ حجم، بر حسب قیمت‌های ثابت رتبه ۲۳ کشوری و بر حسب قیمت‌های جاری نیز در رتبه ۲۴ است.

او می گوید: درآمد سرانه استان زنجان حدود ۹۰ درصد میزان متوسط کشوری است.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان گفت : امسال رشد اقتصادی که برای این استان در نظر گرفته شده است ۸.۷ درصد است که بر اساس بر آورد‌هایی که سال گذشته انجام گرفته است در صورتی که اگر با روند گذشته حرکت کنیم، به حدود ۳.۷۸ درصد رشد خواهیم رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.