وزیر خارجه اوکراین از گفتگوی تلفنی خود با امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود خبر داد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در تماس با همتای ایرانی بر ضرورت اینکه روسیه نباید از هیچ طرفی کمک نظامی دریافت کند، تاکید کردم.

وزیر خارجه اوکراین افزود: امیرعبداللهیان تاکید کرد روسیه نخواهد توانست غلات سرقتی اوکراین را به ایران بفروشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش تر مدعی شده بود ایران آماده فروش صدها پهپاد تهاجمی به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین است.

تماس تلفنی میان وزرای خارجه ایران و اوکراین پیرامون جنگ این کشور و تلاش های تهران برای میانجیگری به منظور پایان درگیری ها انجام شد. 

برچسب ها: ایران ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
اگر اوکراین در طی جنگ می توانست اموالی از روسیه را تصرف کند اسم ان را غرامت جنگی می گذاشت که کاملا حلال می دانست حالا هم روسیه توانسته است گندم روسیه را در طی جنگ بدست بیاورد و این گندم غرامت جنگی است که حلال است امریکا ، انگلیس ، یونان ، کره جنوبی قبلا نفت ایران را در شرایط غیر جنگی دزدیدند و اگر ما اقتدار نظامی نداشتیم هرگز نفت ما را پس نمی دادند اگر ایران گندم هز روسیه بخرد کاملا حلال است و فروش تسلیحات و پهپاد به روسیه کاملا حلال است چون اوکراین غیر قابل اعتماد است و بعد از غلبه بر روسیه به دنبال تضعیف حقوق ایران در برجام و تخریب امنیت ایران و تبعیت از تحریمهای امریکا بر علیه ایران خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
کمک های مالی و تسلیحاتی امریکا به اکراین از محل مصادره اموال ایران و روسیه در بانکهای سراسر دنیاست. غلاتی که روسیه به ما میدهد از محل اعتباراتی است که حق خودمان بوده است که امریکا غصب و مصادره اموال کرده و به اکراین داده. اموال اکراین به این صورت بر ما از شیر مادر حلال تر است. میخوریم یک آب خنک هم رویش. نوش جانمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۱
آفرین ما باید با هر دو طرف رابطه ای دوستانه داشته باشیم
مال غصبی را نباید خرید چون صاحبش راضی نیست! (ما مسلمانیم و باید اصول اسلامی در رفتار ما رعایت شود!)
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۱
رفتار ما در قابل اکراین همان رفتاریست که در قبال رژیم صیونیستی اسرائیل داریم. چون زلنسکی صهیونیست است. بدون زلنسکی اکراین احترام دارد ولی با زلنسکی نه چنین نیست.
Germany
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۱
تو بیخود کردی که میگی ما پهپاد نفروشیم و غلات نخریم
شما همپیمان اسراعیل هستید
شما برای آمریکا خودتون را با همسایه تون روسیه در گیر کردید و مردم خودتون را به کشتن میدید
آیا شما تو تحریم ها به ما کمک کردید که حالا ما به شما کمک کنیم
امیدوارم زود تر اوکراین و اروپا و آمریکا سقوط کنند و جمع بریکیس سریع تر جان بگیره
انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ تير ۱۴۰۱
شما انواع و اقسام سلاح های سبک و سنگین از اروپا و آمریکا بهتون اهدا شده یا خریدید انوقت راجع فروش پهباد ما ( به عنوان یه کشور مستقل و و غیر وابسته - بر خلاف اوکراین - به دیگران بر می آشوبید و طبق معمول جنگ رسانه ای و فشار و دروغ پراکنی... برخلاف شما ما برای کارهایی که مربوط به خودمونه نه با کشوری مشورت و نه از هیچ کشوری توصیه و دستور نمیگیریم...ما پایبند به معیارهای انسانیت و اخلاق و دیانت هستیم و با جنگ هر جایی مخالفیم اما شما هم حد خودتونو بدونید...برید عاقلانه با هم مذاکره کنید و به نتیجه برسید بلکه مردم و کشورتون بیش از این قربانی دعوای دو طرف آمریکا و روسیه نباشند... ما با همسایه هامون ارتباط بر اساس حسن همجواری و منافع متقابل داریم و دعوای شما فقط بر اساس اصول انسانی به ما ربط پیدا کرده نه ملاحضات سیاسی و نژادی و...
آخرین اخبار