بستری ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: اکنون ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

دکتر کریم میرزایی گفت: طی روز‌های گذشته شمار بیماران سرپایی مشکوک به کرونا افزایش پیدا کرده است، اما در بخش بستری مرتبط با بیماری کرونا تعداد بستری‌ها تغییر چندانی نداشته است.

او گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نکات بهداشتی را رعایت کنند و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را در اولویت قرار دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: بیمارستان‌های غرضی، مهر و امام حسین (ع) ملایر در زمینه خدمات دهی به بیماران کرونایی در آمادگی کامل به سر می‌برند و کمبود دارو و واکسن نداریم.

میرزایی گفت: با توجه به آغاز پیک هفتم در سطح کشور توصیه می‌شود مردم همچنان ماسک بزنند و از شرکت در اجتماعات دوری کنند، از سوی دیگر اکنون در مورد اکثریت مردم، بیش از چهار ماه از زمان واکسیناسیون گذشته است پس باید تزریق دُز چهارم را مدنظر قرار دهند.

او گفت: ضروری است دُز یادآور واکسن کرونا در همه افرادی که بیش از چهار ماه از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، تزریق شود چراکه سطح ایمنی بعد از فاصله چهار ماه کاهش یافته و بعد از شش ماه به حدود صفر می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در محیط‌های شلوغ و به حداقل رساندن زمان آن در صورت اجبار، تهویه هوا در فضا‌های بسته و شلوغ، رعایت فاصله اجتماعی لازم، شست و شوی دست‌ها، تغذیه مناسب و توجه و رعایت توصیه‌های بهداشتی در حال حاضر مهمترین راهکار‌های مقابله با بیماری کرونا محسوب می‌شود.

او گفت: از نانوایی‌های سطح شهر به طور مرتب در قالب گشت‌های مشترک بازدید به عمل می‌آید و با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش شمار بیماران گوارشی توصیه می‌شود مردم نکات بهداشتی را در زمینه شست وشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌ها و استفاده از آب سالم در دستور کار قرار دهند.

مدیر شبکه بهداشت درمان ملایر گفت: هنوز موردی از وبا در ملایر مشاهده نشده است و در سطح شهرستان آزمایشات لازم در این زمینه انجام می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.