رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تامین دستگاه‌های شتابدهنده و دستگاه‌های سی‌تی سیمولاتور و اسپکت سی تی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی برای بیمارستان دولتی سیدالشهداء (ع) توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی خبر داد.

دکتر شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۲ دستگاه شتابدهنده برای درمان تومور‌ها که دارای اشعه بسیار دقیق هستند و به طور خاص برای تومور‌های سر و گردن و مغز کارایی ویژه‌ای دارند، به همراه یک دستگاه سی‌تی سیمولاتور جهت ارزیابی دقیق محل رادیوتراپی تومور و یک دستگاه اسپکت سی تی برای اسکن قلب و استخوان و سرطان‌های استخوان توسط این نهاد برای بیمارستان سید الشهدای اصفهان تامین شده است.

وی با بیان این که نمونه این دستگاه‌های پیشرفته در اکثر مراکز دولتی وجود ندارد، گفت: هم اکنون بیماران در اصفهان می‌توانند از این دستگاه‌ها بهره مند شوند و درمان آن‌ها با روند بهتری انجام شود. علاوه بر درمان پیشرفته هزینه بیماران نیز بسیار کاهش می‌یابد.

دکتر شیرانی گفت: استفاده از دستگاه‌های جدید شتابدهنده برای اولین بار در بیمارستان دولتی سید الشهدای اصفهان منجر شده تا درمان بیماران و تابش اشعه صرفاَ در محل تومور انجام شود و بافت‌های سالم بدن بیمار از تابش اشعه و عوارض آن در امان بمانند.

 تهیه تجهیزات مورد نیاز توسعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد توسعه و تجهیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا نیز گفت: توسعه بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، مراقبت‌های ویژه و داخلی بخش‌های اورژانس بوده که بر اساس استاندارد‌های موجود، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از قبیل MRI و سی تی اسکن، رادیوگرافی، ماموگرافی، تخت‌های بستری ویژه، تخت‌های بستری مکانیکی به همراه متعلقات، مانیتورینگ علائم حیاتی، ونتیلاتور و پمپ سرم به طور کامل از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی با اعتبارات دانشگاه و با مساعدت وزارت متبوع تامین شده است.

او گفت: از آن جا که بیمارستان امیرالمومنین شهرضا، سانتر ترومای جنوب استان بوده و در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد با توجه به توسعه و تجهیز تخت‌های ICU و اورژانس در کنار بخش تصویربرداری، روند درمان بیماران قطعاً بهبود یافته و موجب ارائه خدمت در کوتاه‌ترین زمان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار