مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان گفت:۱۳مصوبه ازسفر رئیس‌جمهوربه استان مربوط به راه وشهرسازی است که برخی ازآن ها بامشارکت سایردستگاه‌هاانجام خواهد شد.

بیات منش  در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه ۴ مصوبه مربوط به راه‌های ملی از محل ردیف پروژه‌های ملی و برای راه‌های مواصلاتی به استان‌های همجوار است، گفت: مصوبه اول، محور زنجان – تکاب و زنجان – بیجار است که مقرر بود ۲۷ کیلومتر از این مسیر تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام برسد که حدود ۱۷ کیلومتر تمام شده و ۱۰ کیلومتر محور دندی نیز در حال آماده‌سازی برای آسفالت است.

او با بیان اینکه مصوبه دوم، تکمیل قطعات ۲، ۳ و ۴ باند دوم مسیر قیدار – کبودرآهنگ است، می گوید: ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان زنجان است که مقرر بود ۷۲ کیلومتر تا پایان فصل کاری ۱۴۰۲ به اتمام برسد و مبالغی همراه با ماده ۵۶ مصوب شده بود که مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا همراه با اجرای پروژه، مبلغ نیز به این حساب واریز شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مصوبه سوم، تکمیل راه اصلی منجیل به سه‌راه طارم است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف استانی و ملی برای این پروژه مصوب شده بود که حدود ۴۴ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص یافت و پروژه در دست پیمانکار است.

او با اشاره به اینکه مصوبه چهارم، محور راه اصلی درام – کلور است، می گوید: ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده بود در این میان آن قسمت که در حوزه استحفاظی استان زنجان مانده تا پایان فصل کاری امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۵ پروژه دیگر شامل احداث مراکز فرهنگی، کتابخانه عمومی، ساختمان اداری، فرهنگسرا و ... است، گفت: این پروژه‌ها راکد بودند که همه آن‌ها پیمان‌سپاری شده و پیمانکار آن‌ها انتخاب شده و فعال هستند که امیدواریم اعتبارات مربوطه محقق شود تا پایان فصل کاری امسال  به بهره‌برداری برسند.

او  با بیان اینکه مصوبه‌ای برای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود، می گوید: مصوبه برای تامین زمین ۱۵ هزار ۲۰۰ واحد بود که تا پایان امسال برای ۳۰ هزار واحد تأمین زمین می‌شود.

بیات‌منش با اشاره به مصوبه تامین زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان، گفت: ۳۸ هکتار زمین شناسایی شده و صورتجلسه تخصیص زمین هم انجام شده، اما ۲ اقدام از سوی اداره کل زندان‌های استان باید انجام شود که اول، تامین هزینه زمین و دوم، ارائه سایت‌پلان است.

او  با بیان اینکه آخرین مصوبه سفر ریاست‌جمهوری در حوزه راه و شهرسازی ساخت ۱۴ مدرسه به‌صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، می گوید: سهم اداره کل راه و شهرسازی ۷ باب مدرسه بود که به پیمان‌سپاری رفته و ظرف مدت ۲ سال احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.