مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک دختر یک و نیم ساله خبر داد.

عصر روز جمعه سیل استهبان حادثه ای رقم زد که در ساعات ابتدایی تعدادی از افراد مفقود شدند. پس از ساعت ها تلاش بی وقفه نیروهای امدادی جسد ۲۱ نفر کشف شد و یک تن همچنان مفقود است. 

 

مهدی خوبیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از کشف قسمتی از جسد کودک یکساله دختر (پای راست کودک)  در پایین تر از امامزاده سلطان شهباز رو به روی باغ زیتون سیلاب شرق استهبان خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای کشف دیگر قسمت‌های اعضای بدن این کودک همچنان ادامه دارد.

او از تلاش بی وقفه ۳۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر فارس متشکل از ۱۴۰ نفر نجاتگر تخصصی در منطقه سیل زده رودبال استهبان برای جست‌و‌جو و  کشف اجساد در این چند روز اخیر خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت:  ۸۷ نفر دچار حادثه شدند که در این میان ۲۲ نفر جان باختند.

۱ سال پیش

ابراهیم کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: با توجه به دستور اکید دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، کارگروه ویژه‌ای به منظور حمایت از بازماندگان قربانیان سیل استهبان که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند، تشکیل شد.

او با اشاره به این نکته که چهار نفر از جانباختگان حادثه سیل استهبان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند، گفت: پرونده این افراد در اسرع وقت مورد بررسی قرار گرفت و مشمول پرداخت مستمری، هزینه‌های کفن و دفن و سایر موارد قانونی می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: روند تشکیل پرونده و پرداخت مستمری این افراد فارغ از بروکراسی‌های اداری انجام می‌شود که با روسای شعب سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌های داراب، فسا و نیریز هماهنگی‌های لازم انجام شده و پرونده این افراد خارج از نوبت در دست بررسی قرار می‌گیرد.

کشاورز گفت: مستمری مردادماه بر اساس حق بیمه‌ای که پرداخت شده به بازماندگان این افراد پرداخت می‌شود.

آخرین جزئیات سیلاب استهبان

۱ سال پیش
طلاب جهادی قرارگاه عمار آماده خدمت رسانی به سیل‌زدگان استهبان

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق با اشاره به وقوع سیل در منطقه رودبال ایج استهبان، گفت: اگر نیاز به حضور طلاب و روحانیون جهادی در منطقه سیل زده باشد، همانند گذشته طلاب جهادی در کنار مردم خواهند بود.

او در ادامه با تصریح اینکه طلاب در حوادث یار و یاور آسیب دیدگان هستند، گفت: طلاب نشان داده اند که در حوادث سخت و دشوار مانند سیل، زلزله و ... کنار مردم کشور خود خواهند بود و از هیچ خدمتی برای مردم خود دریغ نخواهند کرد.

مسئول قرارگاه عمار گفت: طلاب جهادی قرارگاه عمار نیز همانگونه که در زلزله سی سخت، شیوع کرونا، ضد عفونی معابر، همیار بیمار و کفن و دفن اموات کرونایی در صحنه حضور داشتند اکنون نیز این آمادگی را دارند تا در منطقه رودبال استهبان به خدمت رسانی بپردازند.

حدائق گفت: در صورتی که به حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده استهبان نیاز باشد، قرارگاه عمار آمادگی دارد که طلاب جهادی خود را به این مناطق اعزام کند.

۱ سال پیش
ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای شناسایی قصور احتمالی در سیل استهبان

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغ‌دار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس را تسلیت و تعزیت گفت و تاکید کرد ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان این حادثه به کار گرفته شود و اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

او به اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز ماموریت داد تا با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کنند.

در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز گذشته در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مفقود شده است.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

۱ سال پیش
بازدید رییس جمعیت هلال احمر کشور از منطقه رودبال استهبان

مهدی ولی پور به منظور بررسی وضعیت امدادرسانی به حادثه فوق به شهرستان استهبان سفر و در جمع نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس قرار گرفت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از منطقه سیل زده رودبال استهبان ضمن اظهار تاسف و ابراز همدردی با بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه ناگوار بر سرعت فرآیند رسیدگی و نجات دیگر مفقودی حادثه  ناشی از سیل منطقه تاکید کرد.

۱ سال پیش
رئیس جمهور وزیر کشور را مامور به بررسی میدانی وضعیت سیل‌زدگان استهبان کرد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با ابراز تاسف و اندوه از جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان، به وزیر کشور ماموریت داد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیر‌های احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
«بسم ‏الله الرحمن الرحیم
حادثه ناگوار طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استهبان فارس و جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان عزیز موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.
به وزیر کشور ماموریت می‌دهم ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیر‌های احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان‏باختگان این رخداد تلخ رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۱ سال پیش
کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک کودک دختر

حسین درویشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک دختر یک و نیم ساله خبر داد.

او از تلاش بی وقفه ۳۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر فارس متشکل از ۱۴۰ نفر نجاتگر تخصصی در منطقه سیل زده رودبال استهبان برای جست‌و‌جو و  کشف اجساد خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت:  ۸۷ نفر دچار حادثه شدند که در این میان ۲۱ نفر جان باختند و ۱ نفر همچنان مفقود است.

درویشی گفت: ۲۲ تیم امدادی به همراه نیروی امدادی، سگ‌های تجسس، بالگرد به محل وقوع حادثه اعزام شدند که در این میان ۷۴ نفر که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر فارس نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، روستا‌های درگیر حادثه را امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد اعلام و تصریح کرد: ۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته برای حادثه دیدگان ارسال و بین آن‌ها توزیع شده است.

درویشی گفت: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صددرصدی در آمدند.

۱ سال پیش
اسامی ۲۰ قربانی حادثه سیل استان فارس اعلام شد

اداره کل پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ کشته حادثه سیل استهبان که عصر روز جمعه اتفاق افتاد را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کل کشور کار شناسایی و تعیین هویت اجساد توسط پزشکی قانونی شهرستان استهبان و همراهی تیم‌های بحران اعزامی از مرکز استان به این شهرستان انجام و پیکر‌ها پس از شناسایی به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

اسامی درگذشتگان به شرح زیر است:
۱- سعید نسیمی فرزند داوود
۲- طناز صادقی فرزند ذبیح الله
۳- طا‌ها صادقی فرزند ذبیح الله
۴- محمد صالح ملک حسینی فرزند نادر
۵- ماه نسا آرامش پور فرزند حمزه
۶- معصومه زرین قلم فرزند علی مدد
۷- مریم ملک حسینی فرزند علی
۸- محمد طاهر ملک حسینی زاده فرزند صابر
۹- منظر ملک حسینی فرزند عیدی محمد
۱۰- امیر عباس شکوهی فرزند علی
۱۱- محمد جواد دوست دار فرزند خداداد
۱۲- رقیه ملک حسینی فرزند برجعلی
۱۳- صدیقه ملک حسینی فرزند برجعلی
۱۴- سکینه احکامی فرزند غلامرضا
۱۵- گل آفتاب زرین قلم فرزند علی مدد
۱۶- علی اصغر مهربان پور فرزند محمدرضا
۱۷- رقیه ملک حسینی فرزند خداقلی
۱۸- محمدرضا مهربان پور فرزند ابراهیم
۱۹- فهیمه بهرامیان فرزند بهیار
۲۰- بنفشه بقری فرزند مراد

۱ سال پیش
وزیر کشور پیگیر آخرین وضعیت زلزله زدگان شد

احمد وحیدی وزیر کشور در پی زلزله شامگاه شنبه بندر خمیر در استان هرمزگان، با مهدی دوستی استاندار این استان تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در تماس تلفنی دیگر با فرماندار بندر خمیر در جریان آخرین وضعیت و خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه قرار گرفت.

 

آخرین جزئیات سیلاب استهبان

۱ سال پیش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تسلیت به خانواده های داغ دیده. ایران علم هواشناسی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
یکی نیست بگه محصول این غذای کیه نماینده مجلس چه کاره است استاندار شکار از فرماندار شکار است محصول کمبود امکانات کی هستش و بررسی شده تا بحال این رودخانه نیاز به مرمت داره نیاز به احیا داره پیش بینی شده که در آینده اگر بارندگی شدید داشته باشیم و جریان پیدا کنه روستاهای اطراف چه بلایی سرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
صد رحمت به قدیمیا تو هر محله ای یه قنات و یه آب انبار بود جلو سیل را می گرفت الان سیل تو یه شهر میاد سد تو شهر دیگس تاثیر چندانی تو پیشگیری از سیل نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ما هم روز جمعه همین مکان بودیم ولی زودتر از سیلاب از منطقه خارج شدیم اگه یه آژیر خطر هم بود که به مردم هشدار دهر ابن اتفاق نمی افتاد مکانی که هر جمعه هزار نفر گردشگر داره پایگاه اورژانس وآتش نشانی نداره ما پایگاه نخواستیم حداقل یه آژیر خطر کار بذارن .خدا خیر یک نوجوان بدکه همون روز مثل یک بزرگ مرد با موتور سیکلت خودش داخل مسیر به مردم هشدار می داد اگه این نوجوان نبود تلفات خیلی بیشتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خداوند رحمت کند تمام درگذشتگان حادثه سیل در استهبان و به بازماندگانشان صبر عنایت کند اما چرا باید ما ملت هم اینقدر بی تفاوت به اخطارهای هواشناسی کشور شده وهر سال دریک نقطه از کشور شاهد این گونه فجایع باشیم.....اینکه هواشناسی کشور به نصف نقشه کشور اخطار صادر میکند که علمی نیست باید کمی دقت وحساسیت بیشتری داشته باشند که در کدام مناطق و شهرهای استان واقعاً سخت است امکانات ندارند نیروی متخصص نیست و یا اینکه اهمیت نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سیل نزدیک ما بود
خیلی تلخ بود
کلی برای مردم گریه کردیم
خیلیا مُردن
آمار ازین بیشتره
مردیم و زنده شدیم
هوا صاف بود توقع سیل نبود
مردم فکرشم نمیکردن یهو سیل از شهری دیگه روانه ی اینجا بشه
سیل از بالادست جمع شده بود و سرازیر شده بود
خیلی خیلی وحشتناک بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۱:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
چند صباحی مسئولین کلامی پیگیری می کنند و از یاد می رود
نمونه های زیاد دیده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خب انتظار داری چیکار کنند!!
وقتی خودشون به توصیه هواشناسی اهمیت ندادند وسط رودخانه اتراق کردند چه انتظاری داری!نکنه اومدن سیل هم کم کاریِ مسئولینه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
هنوز متروپل داره پیگیری میشه عزیز چرا جمع رو متشنج میکنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
گل مسئولیت تمام این مورد به جای نماینده مجلس معلوم نیست چیکار میکنه بدون اینکه حضور موثری داشته باشند حوزه استحفاظی هاشون و کمبود هارو بررسی کنند فقط به یک پیام تسلیت اتفاق می کنند تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خداوند به خانوادها شون صبر بده داغ خیلی سختیه در موقع آرامش مسوولین ادعا میکنن که زمان و زمین فضا و کرات در تسخیر ماست دریغ از یک پبش بینی هوای ساده قطعا در این حادثه باید جوابگوی خدا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا پیش بینی کرده بودن و هشدار داده بودن.
متاسفانه این افراد به هشدارها توجه نکرده بودن و برای تفریح رفته بودن کنار رودخانه.
یه مقدار هم خودمون رو مقصر بدونیم بد نیست.
همش نگیم مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
هواشناسی فارس هشدار صادر کرده بود، مردمی که کنار رودخانه بودن شنیده بودن داره سیل میاد ولی باور نکرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ای داد بی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا بیامرزه چقدر سن ها پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فسا امروز عاشورا بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مسیر نماینده های مجلس چیکار کنم مسئولیت تشکیل کارگروه برای جبران کمبود های استان در حوزه های آبخیزداری عمرانی کشاورزی و زیرساخت های حوزه استحفاظی ه با مسئولیت فرماندار و استاندارد شده گرد و غم گل هایی که غول هایی که از زمان انتخابات میدن به یکباره شونه خالی میکنن تا زمان انتخابات وقتی حادثه پیش میاد دنبال زیربغل می گردد