هشدار وزارت خارجه روسیه در خصوص انتقال تسلیحات از غرب به اوکراین

وزارت خارجه روسیه به کشورهای غربی در زمینه تجهیز تسلیحاتی اوکراین و استفاده کی‌یف از سلاح های آمریکایی و ناتو هشدار داد.

 

وزارت خارجه روسیه در هشداری به کشورهای غربی در زمینه تجهیز تسلیحاتی اوکراین گفت: افزایش تأمین تسلیحات از سوی غرب برای کی‌یف، ممکن است مسکو را به اتخاذ پاسخی قاطعانه وادارد.

طبق گزارش آر تي، وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد در صورتی که اوکراین از سلاح های آمریکایی و یا سلاح های دوربرد ناتو در بمباران خاک روسیه استفاده کند، با پیامدهای خطرناک تری روبرو خواهد شد.

از سوي ديگر، ایوان نچایف معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آلمان و اتحادیه اروپا عمدا پایه‌های همکاری با روسیه را در زمینه انرژی از بین بردند.

نچایف در واکنش به اظهارات اولاف شولتز، صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه روسیه تامین کننده قابل اعتمادی در زمینه گاز نیست، گفت: «چنین ادعا‌های مضحک و اتهامات بی اساس علیه روسیه» از سوی مقامات آلمانی تعجب آور نیست.

این مقام روس افزود: متأسفانه چنین اتهاماتی هر روز از سوی آن‌ها بیان می‌شود، گویی این خود طرف آلمانی نبوده است که به طور سیستماتیک و عمدی، همراه با همفکران خود در اتحادیه اروپا، پایه‌های همکاری در زمینه انرژی روسیه را تخریب کرده است.

وی تأکید کرد که دولت شولتز به تامین سلاح‌های ساخت آلمان و شوروی برای نیرو‌های اوکراینی ادامه می‌دهد و نازی‌های اوکراین نیز از این تسلیحات برای شلیک به محله‌های مسکونی و تاسیسات غیرنظامی استفاده می‌کنند.

هشدار وزارت خارجه روسيه در خصوص انتقال تسليحات از غرب به اوكراين در حالي بيان شده است كه روز گذشته «كريستين لامبرشت» وزیر دفاع آلمان از تحویل سه راکت انداز چندگانه به کی‌یف خبر داده بود. خبرگزاری آلمان به نقل از وزير دفاع اين كشور گزارش داده بود این کشور سه راکت انداز چندگانه مارس را تحویل اوکراین داده است. این راکت انداز‌ها شبیه راکت انداز چندگانه آمریکایی M۲۷۰ است؛ اما تا حدودی با نیاز‌های ارتش آلمان مطابقت داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا و ناتو و اروپا و همراه با چند کشور دیگر از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی و ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در افغانستان، منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
آخرین اخبار