منابع خبری از آغاز تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در عراق با تاکید بر حمایت از قانون خبر دادند.

شبکه تلویزیونی المیادین از آغاز تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در عراق خبر داد. این تظاهرات تحت عنوان "حمایت از قانون" و به درخواست چارچوب هماهنگی در خیابان‌های منتهی به منطقه سبز بغداد در حال برگزاری است.

خبرنگار المیادین افزود: حامیان هیئت هماهنگی تاکنون برنامه‌ای برای ورود به منطقه سبز بغداد نداشته اند.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از حامیان خود خواسته است برای جلوگیری از بروز هرگونه تنش با حامیان جریان صدر از ورود به منطقه سبز بغداد خودداری کنند.

چارچوب هیئت هماهنگی اعلام کرده است که هدف از برگزاری این تظاهرات، حمایت از مشروعیت دولت و قانون اساسی است و علیه جریان صدر برگزار نمی‌شود.

بحران عراق که طی روز‌های گذشته با حمله طرفداران صدر به پارلمان و تحصن در آن تشدید و ادامه یافت با تظاهرات عصر امروز حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در منطقه الخضراء بغداد روند پرشتابی پیدا کرده است.

پیش از این گروه‌های شیعه عراق تحت عنوان «چارچوب هماهنگی» اعلام کرده بودند: «ما برای حمایت از مشروعیت و حفظ نهاد‌های دولتی در عراق از مردم خود می‌خواهیم که روز دوشنبه برای دفاع از کشور خود تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.»

گروه‌های شیعه عراق در بیانیه‌ای درباره تحولات این کشور با بیان اینکه «فراخوان برای تظاهرات پس از تحولات اخیر است که برنامه‌ریزی یک کودتای مشکوک را تداعی می‌کند»، تأکید کردند: «این چارچوب به دعوت خود برای گفتگو با همه نیرو‌های سیاسی به ویژه برادران جنبش صدر ادامه می‌دهد.»

سیر تحولات عراق روز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری این کشور به منطقه سبز بغداد وارد شدند؛ این در حالی بود که ورودی‌های منطقه سبز با موانع سیمانی مسدود شده بود، ولی طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیرو‌های امنیتی درگیر و شماری زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار