رییس شورای عالی استان کرمان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق استان خشکیده و کشاورزی مردم منطقه فلج شده است.

منصور عزیز آبادی گفت: تماس‌ها و مکاتبات زیادی از کشاورزان شرق و جنوب استان داشتیم و باتوجه به اینکه تنها محصول درآمد زای کشاورزان این منطقه خرما است از مسئولان می‌خواهیم بطور ویژه به این مسئله رسیدگی کنند وام‌های بدون بهره در اختیار کشاورزان قرار بدهند و در برخی موارد کمک بلاعوض برای کشاورزان درنظر بگیرند.

او در ادامه گفت: باتوجه به بازدید‌هایی که از نخلستان‌های شرق استان داشتیم در بسیاری از نخلستان‌ها میزان خشکیدگی خوشه‌های خرما به ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده است و کشاورزان متضرر شده اند.

عزیزآبادی با اشاره به اینکه درآمد کشاورز از محصول خرما بسیار ناچیز است و هزینه جمع آوری، برداشت خرما و کارگر بسیار بالاست و دیگر برای کشاورز مقرون بصرفه نیست.

رییس شورای عالی استان کرمان گفت: من بعنوان نماینده مردم از رئیس جمهور و استاندار خواهشمندم توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند و خسارات بیمه کشاورزی که به کشاورز تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است و حتی کمتر از مبلغی است که کشاورز آن را به صندوق بیمه پرداخت می‌کند. کاشت و برداشت خرما برای کشاورز مقرون بصرفه نیست.

او باتوجه به درآمد ناچیز خرما گفت: بعضی از کشاورزان حتی نمی‌توانند محصول خود را بیمه کنند.

 عزیزآبادی  گفت: چندین سال است کشاورزان با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبرو هستند و امسال فاجعه‌ای عظیم برای نخل کاران رخ داده است و کشاورزی نخل کاران را فلج کرده است.

عزیزآبادی خواستار تحقیق درباره علل خشکیدگی خوشه‌های خرما شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار