توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را ببینید.

توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را در این بسته خبری ببینید:


بیشتر بخوانید


۱- کوددهی سرک مزارع (لوبیا، چغندرقند، ذرت، سیب زمینی و ...). 

۲- پایش بیماری‌های برگی محصولات بهاره (سیب زمینی، لوبیا، چغندرقند، ذرت و ...) و در صورت نیاز انجام مبارزه، با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به بالا رفتن رطوبت هوا و بارندگی طی چند روز اخیر و شیوع بیماری‌های قارچی و باکتریایی. 

۳- لایروبی، زهکشی و پاک‏سازی راه آبه ها، جوی‌ها و کانال‌های انتقال آب در مزارع با توجه به رخداد بارندگی‌های اخیر و احتمال بارش رگباری طی ۲۴ ساعت آینده (به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان). 

۴- انجام سم پاشی و محلول پاشی مزارع در ساعات خنک و بدون باد و بارندگی (ساعات اولیه صبح).

۵- بازدید و ترمیم و مستحکم نمودن سازه و پوشش گلخانه‌ها با توجه به بارش‌ها و وزش باد چند روز اخیر (به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان). 

۶- لایروبی و پاک‏سازی راه آبه ها، جوی‌ها و کانال‌های انتقال آب باغات با توجه به رخداد بارش‌های رگباری طی چند روزگذشته و بارش احتمالی طی ۲۴ ساعت آینده.

۷- پایش و مبارزه با بیماری‌های قارچی و باکتریایی درختان میوه (به ویژه سفیدک ها) با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی، با توجه به بالابودن رطوبت نسبی هوا و رخداد بارندگی طی چند روز گذشته، پس از پایان بارش¬ها در اواخر هفته. 

۸- انجام سم پاشی و محلول پاشی باغات و درختان میوه در ساعات خنک و بدون باد و بارندگی (ساعات اولیه صبح).

۹- تنظیم دما، رطوبت و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دما و ابرناکی. 

۱۰- رعایت جوانب احتیاط دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به احتمال رخداد رگبار و رعد و برق طی ۲۴ ساعت آینده (به ویژه در مناطق غربی و جنوبی). 

۱۱- اتخاذ تدابیر لازم دامداران و عشایر جهت جلوگیری از چرای دام‌ها در مناطق سیل زده و آلوده.

۱۲- حفاظت از کندو‌های زنبور عسل در برابر وزش باد و بارندگی و گرد و خاک.

۱۳- تنظیم جیره غذایی ماهی‌ها با توجه به نوسانات دما. 

۱۴- بازدید، کنترل و پاک سازی دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها و پاک سازی و ضد عفونی استخر‌ها با توجه به ورود آب گل آلود به حوضچه‌ها و تلفات احتمالی ماهی‌ها در اثر بارش‌های اخیر (به ویژه در مناطق غربی استان) ها.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار