مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: اختیار انتخاب پیمانکار احیای گراند هتل قزوین با استان نیست و این موضوع از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی دنبال می‌شود.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص دلایل تاخیر در احیای بنای تاریخی گراند هتل و انتخاب نشدن پیمانکار جدید برای این پروژه، گفت: در پی بازدید ماه جاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این مکان، دستور لازم برای تسریع در انتخاب پیمانکار و از سرگیری عملیات احیا، مرمت و ساماندهی گراند هتل صادر شد.

این مسوول گفت: انتخاب پیمانکار و اجرای مرمت و احیای این بنای تاریخی از ابتدا برعهده صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بوده و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در این خصوص تنها امکان پیگیری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: احیای گراند هتل که در داخل دولتخانه صفوی قرار گرفته می‌تواند به رونق گردشگری قزوین کمک کند و ما به طور جدی پیگیر تسریع در انتخاب پیمانکار جدید و از سرگیری عملیات مرمت و احیای این بنای تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه مرحله رفع خطر و سبک سازی سازه گراند هتل از سوی پیمانکاران قبلی به انجام رسیده است، اظهار داشت: قرار است این بنا با کاربری قدیمی خود یعنی پذیرایی و هتل احیا شود و در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

گراند هتل قزوین از بنا‌های تاریخی شهر قزوین و مربوط به دوره قاجاریه به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۸۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران به سبک و سیاق هتل‌های امروزی محسوب می‌شود و به اعتقاد عده‌ای از کارشناسان یکی از نماد‌های مدرن سازی ایران است.

احیا و مرمت گراند هتل قزوین از سال ۹۸ آغاز شد، اما به دلیل مشکلات مختلف هنوز به سرانجام نرسید و پیمانکاران انتخاب شده در مسیر احیا و ساماندهی این پروژه دست از کار کشیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار