همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج

امام جمعه شهرستان اهر گفت: این گردهمایی که بمناسبت روز جهانی مسجد تشکیل گردیده فرصتی مناسب برای هم اندیشی و تبادل نظرات فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد شهرستان که بمناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد برگزار شد گفت: مساله مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است و آیات و روایات زیادی درخصوص اهمیت مسجد وجود دارد و مساجد خانه و زیارتگاه خداوند متعال هستند و هر کس بخواهد خدا را زیارت کند مساجد بهترین محل است.

او برضرورت برگزاری برنانه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد تاکید کرد و گفت: امام جماعات، مدیران و فرماندهان فرهنگی مساجد هستند و هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌ها باید از این ظرفیت در راستای برگزاری و تقویت برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

او افزود: مساجد محل تبلیغ و پاسخگویی به شبهات است و نباید مساجد صرفا برای مجالس ترحیم اختصاص یابد و باید نماز‌های جماعت بصورت مداوم در مساجد اقامه گردد که مساجد محل عبادت است.

امام جمعه شهرستان اهر  از کم توجهی برخی از متولیان مساجد به نماز صبح گلایه کرد و خواستار اهتمام علما و مردم به این فریضه الهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده با تاکید بر اینکه مساجد سنگر‌های معنوی هستند خاطرنشان کرد: هر چقدر مساجد پر باشد موجب ناکامی دشمنان است و باید برنامه‌های متعدد فرهنگی در مساجد برگزار شود و به نوعی مراکز تبیین تبدیل گردند و بهترین محل برای تقویت جوانان میباشد.

او  عنوان کرد: آنان که دغدغه تحقق فرامین مقام معظم رهبری را دارند باید در مساجد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را به پا دارند و مسجد باید انقلابی و در تراز باشد یعنی:

_ ۳ دفعه نماز جماعت اقامه شود.

_ علاوه بر ریش سفیدان، محل حضور جوانان و نوجوانان و کودکان باشد.

_ جای تربیت دینی باشد.

_ اردو‌های سالم و تفریحی برگزار گردد.

_ برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، تفسیر و شرح نهج‌البلاغه بصورت مستمر برگزار گردد؛ که اگر این‌ها نباشد از مسجد تراز و انقلابی فاصله داریم و تمدن نوین اسلامی با مسجد تراز تداعی می‌شود.

در پایان این همایش از فعالترین امام جماعات، هئیت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مقاومت مساجد شهرستان اهر تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.