دبیرکل سازمان ملل متحد امروز ضمن حضور در یکی از بنادر ترکیه کشتی غلات صادراتی اوکراین را بازرسی کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه وارد بندر «زی پورت» در استانبول شد تا کشتی «اینوینسیبل ۲» را که عازم بندر چورنومورسک اوکراین بود، بازرسی کند.

وی تاکید کرد که ورود مواد غذایی و کود‌های شیمیایی روسیه به بازار‌های جهانی «که مشمول تحریم نیستند» ضروری است و از همه دولت‌ها و بخش‌های تجاری خواست تا همکاری کنند.

دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در استانبول هشدار داد: بدون کود در سال ۲۰۲۲، ممکن است در سال ۲۰۲۳ غذای کافی وجود نداشته باشد. گوترش توضیح داد که برای تثبیت بیشتر بازار‌های کالا‌ها و کاهش هزینه‌های مصرف کننده، صادرات بیشتر مواد غذایی و کود از اوکراین و روسیه ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل قرار است از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول بازدید کند که به عنوان بخشی از توافق کریدور غلات برای حفاظت از محموله‌های صادراتی از بنادر دریای سیاه اوکراین به بازار جهانی شکل گرفته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سفر خود به استانبول، کشتی‌های غلات، از جمله «بریو کامندر» را که حامل حدود ۲۳۰۰۰ تن غله و عازم شرق آفریقا است، بازرسی کرد.

پیش از این، وزارت دفاع ترکیه تأیید کرد که دو کشتی بندر چورنومورسک اوکراین را ترک کردند که به ترتیب حامل ۶۳۰۰ تن روغن آفتابگردان و ۲۵۰۰۰ تن گندم بودند. این وزارت خانه تعداد کل کشتی‌های خروجی از بنادر دریای سیاه اوکراین را ۲۷ کشتی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار