مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین گفت:خبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار جامعه هستند و با سلاح قلم از منافع مردم و ارزش های انقلاب دفاع می کنند.

 حجت الاسلام الیاس نجاری در نشست هم اندیشی با رسانه‌ها گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی صادقانه و در نظر گرفتن منافع مردم و نظام است.

او با نگاهی به وقایع تاریخ صدر اسلام  گفت: رسانه‌ها همچون راویان صدر اسلام در بقا، توسعه و گسترش اسلام تاثیر دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت:رسانه‌ها تعهد و تخصص را مد نظر قرار دهند چراکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خبرنگاران مکلف به نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف با در نظر گرفتن منافع مردم و نظام و طرح و تبادل افکار و آرا در جامعه هستند.

حجت الاسلام نجاری گفت: همانگونه که راویان صدر اسلام و اصحاب خبر در بقای اسلام موثر بودند امروز پیشرفت انقلاب با خبرنگاری و حضور فعال این قشر اتفاق می‌افتد.

الیاسی گفت: اگر راویان عصر امیرالمومنین علی (ع) واقعه غدیر را منعکس نمی‌کردند امروز نمی‌توانستیم حقیقت غدیر را با استناد به این وقایع منعکس کنیم.

به گفته او حضور خبرنگاران و راویان  موجب ثبت دقیق وقایعی نظیر واقعه غدیر و تبیین این وقایع برای مخاطبان و روشنگری آن‌ها شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: کار رسانه و خبرنگار در عصر حاضر بی همتا بوده و حساسیت آن‌ها در نقش آفرینی، ساختار دهی، مهندسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با اهمیت است.

حجت الاسلام نجاری گفت: راهبرد کشور‌های غربی با گذشت زمان از حمله به مرز‌ها به حمله به روح و روان تغییر کرده به گونه‌ای که ۳۲۰ کانال فارسی زبان به این منظور راه اندازی شده است.

الیاسی گفت: امام راحل در تبعید نیز روزانه با هفت خبرگزاری مصاحبه کرده و به ابهامات آن‌ها پاسخ می‌دادند.

او گفت: سیره امام راحل درباره رسانه‌ها می‌تواند الگویی برای مدیران باشد بنابراین باید با باز گذاشتن فضا برای رسانه ها، به شبهات جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه و خبرنگاران پاسخ بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند جایگاه رسانه را نادیده بگیرد گفت: خبرنگاران، موثرترین افراد در جامعه هستند که در پیروزی انقلاب، استقرار و تداوم آن، نقش موثری داشتند.

الیاسی گفت: نقش خبرنگاران در استقرار و تداوم انقلاب بسیار موثر است و اگر تاریخ بدون محافظه کاری و دقیق ثبت می‌شد این تحریف‌ها در اسلام رخ نمی‌داد.

او افزود: بروز تحریف‌ها در وقایع انقلاب دور از انتظار نیست و چه بسا بی توجهی در ثبت دقیق وقایع انقلاب سبب عوض شدن جای جلاد و شهید، زیبا جلوه دادن بدی‌ها و ضد ارزش‌ها شود.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدانخبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار و باز جامعه هستند و آن‌ها با استفاده از سلاح شان شامل قلم و دوربین از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام نجاری جهاد تبیین را وظیفه همه مرسئولان و رسانه ها عنوان کرد و افزود بسیاری از مسائل در جامعه با مطالبه گری رسانه ها و خبرنگاران حل می شود.

در این نشست مدیران رسانه ها و خبرنگاران هم اطلاع رسانی به موقع و پاسخگویی مسئولان برای خبررسانی سریع به مردم در رویدادها و اتفاق ها با هدف پیشگیری از بروز شایعات در جامعه، با هدف مقابله با رسانه های معاند خواستار شدند.

توجه به نیاز مخاطبان در اطلاع رسانی، حفظ جایگاه رسانه ای و پرسشگری و تبدیل نشدن به روابط عمومی دستگاه های اجرایی و در در عین حال توجه به بیان ظرفیت ها،اقدامات و کارهای مثبت دستگا ههای اجرایی و اطلاع رسانی در مورد پیشرفت های کشور و استان  از دیگر موضوعاتی بود که خبرنگاران و مدیران رسانه های استان بر آن تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.