سازمان‌ملل انکشاف دهات و ایجاد شغل برای دهقانان در افغانستان را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا از وخامت وضعیت بشری در این کشور جلوگیری کند.

رامز الکبروف، معاون نماینده خاص سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشری این سازمان در افغانستان می گوید که مأموریت بشری سازمان ملل متحد در افغانستان، بیشتر روی انکشاف دهات و ایجاد شغل برای دهقانان در رسیدگی به بحران های بشری و اقتصادی متمرکز خواهد بود.

رامز الکبروف اخیراً گفته است: «افغانستان یک کشور فقیر، روستایی و با سطح انکشاف پایین است. چیزی که ما باید به آن رو آوریم، چیزی است که تلاش می کنیم، انجام دهیم. برنامه هایی است که بیشتر روی انکشاف دهات و ایجاد شغل در بخش روستایی تمرکز دارد. بازگردانیدن دهقانان افغانستانی به کار، پیوند دادن آنها با بازار و تحریک رشد اقتصادی از پایین به بالاست.»

رامز الکبروف با ابراز نگرانی در مورد وضعیت بشری در افغانستان گفته که سرنوشت همه نسل‌های افغانستانی ها در معرض خطر قرار دارد و نمی شود که دست همه نسل‌های افغانستانی را از دسترسی به توسعه قطع کرد.

همچنین سازمان ملل اعلام کرده است که وضعیت بشری در افغانستان بدتر شده، بحران اقتصادی افزایش یافته و ۹۷ درصد مردم افغانستان، زیر خط فقر بین المللی تعیین شده توسط بانک جهانی، زندگی می‌کنند، به این معنی که عاید روزانه افغانستانی ها بطور متوسط یک دالر و ۹۰ سنت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار