گزارش عملکرد وزارت بهداشت در یک سال اخیر منتشر شد.

هر ساله کارنامه اجرایی هر وزارتخانه تحت عنوان گزارش عملکرد به مسئولان ذی ربط و حتی مردم ارائه می شود تا افراد از اقدامات انجام شده آن نهاد در طول یک سال مطلع شوند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درباره برخی از اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت گفت: اخیرا به کشور ونزوئلا واکسن صادر کرده ایم و آمادگی صادرات واکسن را نیز داریم. حدود شش هزار میلیارد تومان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن سه دهک پایین جامعه اعتبار در نظر گرفته شد؛ یعنی در حدود شش میلیون نفر بیمه شده اند. مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج اختصاص داده است. صندوق هیئت امنای بیماران صعب العلاج در دولت به تصویب رسیده است.

او افزود: حدود ۳/۵ میلیون نفر نابارور در کشور داریم و پوشش درمان آن ها در دولت به تصویب رسیده است. ۹۰ درصد هزینه‌های درمان در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و شبکه درمان ناباروری تشکیل شده است.

او افزود: یکی از اهداف ما افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی است و از شرکت‌های دانش بنیان حمایت ویژه‌ای خواهد شد. کیت تشخیص امیکرون با همت دانشمندان کشور تولید شده است و برنامه داریم تا سامانه پایش سلامت در ایران متمرکز شود.

او گفت: ده هزار تخت بیمارستانی به ۷۹ مرکز درمانی در کشور اضافه شده است. سقف کارانه دریافتی برداشته شده و کارانه سایر مناطق دو برابر افزایش یافته است. اختلاف ارز ترجیحی و آزاد تعارض منافع ایجاد می کند؛ بنابراین مجلس اجازه داد تا اختلاف ارز ترجیحی و آزاد به بیمه‌ها پرداخت شود و این سود به مصرف کننده و مردم می‌رسد. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از نسخه‌ها الکترونیکی شده اند و تعداد تخت‌های‌ آی سی یو یا همان تخت مراقبت‌های ویژه کودکان دو برابر شده است.

برای مشاهده کامل عملکرد وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم زحمت کش
۰۸:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
سلام در نسخه های الکترونیکی پزشک ها ناقص می نویسند و ......
آخرین اخبار