با نوای دلنشین چاووشی شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان همزمان با اربعین حسینی در لامِرد آغاز می‌شود.

محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر برگزاری این رخداد ملی گفت: از سال ۱۳۷۶ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فکر برنامه ریزی افتادیم که یکی از پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان که در استان و کشور مهجور مانده را به رخ استان و کشور بکشیم.

او گفت: در همین راستا با همکاری صمیمانه موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس پیشنهاد برگزاری سوگواره را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نمودیم که با موافقت استان، این سوگواره به نام این شهرستان در وزارتخانه ثبت شده و هر ساله شاهد برگزاری این رخداد بزرگ عاشورایی خواهیم بود.

این مسئول فرهنگی گفت: وقتی مسئول ارشد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش استانی و کشوری از لامرد بعنوان قطب تعزیه جنوب کشور یاد می‌کند و لامرد را در ردیف خوانسار و میانه داران پتانسیل برگزاری این آئین به صورت ملی و بین المللی می‌داند. این‌ها همه از ثمره تلاش‌های خادمین این آئین سنتی می‌توان نام برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: با همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همکاری خوب مجموعه شهرستانی، توانستیم فراخوان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان را در فضای مجازی به ۳۰ مرکز استان و گروه‌های تعزیه کشور ارسال کردیم؛ که تاکنون تعداد زیادی از گروه‌های تعزیه از سراسر کشور به این فراخوان لبیک گفته اند که توسط هیئت بازبینی و انتخاب نمایندگان تعزیه هر استان در حال انجام است.

او گفت: شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان همزمان با اربعین حسینی با حضور مقامات شهرستانی و خیل عاشقان ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش به مدت ۱۰ روز " دهه سوم صفرالمظفر" در بیت العباس آغاز خواهد شد.

 هنرپیشه گفت: امسال نیز با تلاش‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جناب دکتر قانعی و دکتر موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر پیگیر حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی در مراسم اختتامیه سوگواره هستیم که ان شاء الله به محض نهایی شدن به اطلاع مردم خواهد رسید.

او در پایان ضمن قدردانی از سادات فرزانه و اهالی محترم بیت العباس گفت: موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس شهرستان لامرد که همواره بازوی توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی بوده است با همتی بلند امسال نیز تمام امکانات خود را در طریق خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت قرار داده است تا ان شاء الله سوگواره عاشورائیان امسال برگ زرین دیگری باشد در تاریخ درخشان شهرستانی که با دارا بودن بیش از ۲۵ گروه تعزیه همواره دلباختگی خود را به سید و سالار شهیدان به اثبات رسانیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار